Jövőre is – az idei évhez hasonlóan – az államadósságot gyarapítják az autópálya-fejlesztési kiadások, ugyanis a 2006-os költségvetésben nem különítenek el annyi pénzt, ami a kötelező állami kiadásokat fedezné. Mint azt Kőszegi Márk, a Pénzügyminisztérium sajtóosztályának helyettes vezetője elmondta, jövőre 40 milliárd forintot költhet az állam a gyorsforgalmiúthálózat fejlesztésére: ezt az összeget a tervezett sztrádák előkészítésére lehet fordítani.
A kiadások egy részét az államháztartási tételek között lehet csak elszámolni, hiszen az Eurostat megtiltotta, hogy a kormány teljes egészében költségvetésen kívülre helyezze az autópályák finanszírozását. A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM) év végéig készül el az a tervezet, amelyben meghatározzák azokat a fejlesztéseket, amelyeket továbbra is külső forrásból lehet 2006-ban finanszírozni.
Biztosnak tűnik, hogy az Állami Autópálya Kezelő Rt. 1,5-2 milliárd euró értékű kötvényt bocsát ki, amiből a 2006-os és a 2007-es munkákat finanszírozzák. A kötvényt azonban csak abban az esetben lehet kibocsátani, amennyiben az ÁAK fedezetet tud nyújtani a visszafizetésre. A szóban forgó öszszeget – a jelenlegi elképzelések szerint – egyrészt a saját bevételeiből, másrészt az állami rendelkezésre állási díjból fizetné vissza a társaság. Emellett az államháztartáson belüli tételek is jelentősek. Autópálya-fejlesztés címén 2005-ben 178 milliárd forint többletet kell elszámolni az államadósság terhére, ehhez jön az a 97 milliárd forintos tétel, amit a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. áfabefizetésként nem tudott teljesíteni. A jövő évi büdzsét további 169 milliárd forinttal terhelik az autópálya-építések, mivel az NA Rt. a 2006-ra tervezett beruházásokat sem adhatja át az ÁAK Rt.-nek.
Kiderült, hogy mikor indul a magyar űrhajós a Nemzetközi Űrállomásra