Elképesztő tempót diktálnak egymásnak a mobiltelefongyártók, s ennek következében szinte nem múlik el hónap, hogy ne jelentsenek be új készülékeket. A telefonok mára olyan funkciókat sűrítenek magukba, amelyekkel lehetségessé válik a fényképezés, a zenehallgatás, az internetezés, de bizonyos típusoknál akár a világhálóról letölthető várostérképeket is használhatunk. Ilyen például a Sony Ericsson által a közelmúltban bejelentett legújabb felső kategóriásnak nevezhető W900i harmadik generációs walkmankészüléke. Az új készülékkel négyre nő a termékválaszték tagjainak száma, a telefont a hazai piacon várhatóan az év végén vezetik be. A W900i walkmanmobillal kiváló minőségben hallgathatunk zenét és igen jó minőségű képeket is készíthetünk. Emellett az összes típusú multimédia (zene, videó és kép) szélessávú letöltésére is képes. Az új készülék, a W800i rendkívül sikeres bevezetését követi. Két korábban bejelentett walkmantelefon is piacra kerül rövidesen, a W600i Amerikában, a W550i pedig a világ többi részén. Ezenkívül a társaság még ma három új készüléket fog bejelenteni, amelyekkel az alsóbb kategóriákban próbálnak erősödni. Ezek közül az egyik kagylóhéj formájú, kettő pedig hagyományos kinézetű. E készülékek főként azoknak készültek, akik nem hajlandók túl sok pénzt telefonra költeni, illetve a telefont csak beszélgetésre, illetve sms küldésére szeretnék használni. A kagylóhéj formájú inkább a divatra és kinézetre érzékeny hölgyek számára készült. A hagyományos kinézetűek közül az egyik különlegessége az, hogy a telefonba egy rádióvevő készüléket is beépítettek.
A gyártók természetesen a készülékek kinézetének és a különböző funkciók minőségi javítására is törekszenek. Így a telefonok immár kisebbfajta számítógépekként működnek. Mivel a termékek fejlesztésének egyik legfontosabb részévé vált a szoftver, természetesen előfordulnak apróbb problémák – világított rá Vajtzner Endre, a Sony Ericsson kelet-közép-európai termékmenedzsere. Mint mondta, ezek kiküszöbölése a visszajelzések alapján folyamatosan történik. Javaslata szerint, amennyiben a felhasználók ilyen hibákkal találkoznak az a legcélszerűbb, ha azonnal a szervizekhez vagy a telefonon és a világhálón keresztül is elérhető helpdeskhez fordulnak. A Sony Ericsson rajtuk keresztül tudja begyűjteni az ilyen jellegű információkat, ezeket jelentik a minőségbiztosítási osztálynak, akik a javításokat beteszik a következő szoftverekbe. – Azt nem tudjuk megtenni, hogy minden egyes egyedi hibára azonnal javítást teszünk közzé, ugyanis minden egyes mobiltelefon-szoftver, amely a piacra kerül, típusengedélyeztetésen esik át, s ezt egy nemzetközi laboratóriumban kell elvégezni – mutatott rá Vajtzner Endre. Tehát – fűzte hozzá – bármilyen kicsi is a hiba, az új szoftvert újra teszteltetni kell a típusjóváhagyó laboratóriumok valamelyikével. Emiatt pedig hiába lenne nagyon egyszerű egy hibát kijavítani, az mégis hosszabb időt vesz igénybe éppen az elmondottak miatt.

Dől a lé a Republikonhoz, Horn Gáborék Brüsszelből is kapnak támogatást