Telefont csak telefonálásra

Miután a felső és középkategóriás készülékek terén alig pár év alatt komoly helyet küzdött ki magának a mobiltelefonok piacán a Sony Ericsson, a telefont csak telefonálásra használni szándékozókat is igyekszik meghódítani. Reményeik szerint ezt szolgálja a mai napon várható, három új készülék bejelentése is.

Munkatársainktól
2005. 11. 14. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképesztő tempót diktálnak egymásnak a mobiltelefongyártók, s ennek következében szinte nem múlik el hónap, hogy ne jelentsenek be új készülékeket. A telefonok mára olyan funkciókat sűrítenek magukba, amelyekkel lehetségessé válik a fényképezés, a zenehallgatás, az internetezés, de bizonyos típusoknál akár a világhálóról letölthető várostérképeket is használhatunk. Ilyen például a Sony Ericsson által a közelmúltban bejelentett legújabb felső kategóriásnak nevezhető W900i harmadik generációs walkmankészüléke. Az új készülékkel négyre nő a termékválaszték tagjainak száma, a telefont a hazai piacon várhatóan az év végén vezetik be. A W900i walkmanmobillal kiváló minőségben hallgathatunk zenét és igen jó minőségű képeket is készíthetünk. Emellett az összes típusú multimédia (zene, videó és kép) szélessávú letöltésére is képes. Az új készülék, a W800i rendkívül sikeres bevezetését követi. Két korábban bejelentett walkmantelefon is piacra kerül rövidesen, a W600i Amerikában, a W550i pedig a világ többi részén. Ezenkívül a társaság még ma három új készüléket fog bejelenteni, amelyekkel az alsóbb kategóriákban próbálnak erősödni. Ezek közül az egyik kagylóhéj formájú, kettő pedig hagyományos kinézetű. E készülékek főként azoknak készültek, akik nem hajlandók túl sok pénzt telefonra költeni, illetve a telefont csak beszélgetésre, illetve sms küldésére szeretnék használni. A kagylóhéj formájú inkább a divatra és kinézetre érzékeny hölgyek számára készült. A hagyományos kinézetűek közül az egyik különlegessége az, hogy a telefonba egy rádióvevő készüléket is beépítettek.
A gyártók természetesen a készülékek kinézetének és a különböző funkciók minőségi javítására is törekszenek. Így a telefonok immár kisebbfajta számítógépekként működnek. Mivel a termékek fejlesztésének egyik legfontosabb részévé vált a szoftver, természetesen előfordulnak apróbb problémák – világított rá Vajtzner Endre, a Sony Ericsson kelet-közép-európai termékmenedzsere. Mint mondta, ezek kiküszöbölése a visszajelzések alapján folyamatosan történik. Javaslata szerint, amennyiben a felhasználók ilyen hibákkal találkoznak az a legcélszerűbb, ha azonnal a szervizekhez vagy a telefonon és a világhálón keresztül is elérhető helpdeskhez fordulnak. A Sony Ericsson rajtuk keresztül tudja begyűjteni az ilyen jellegű információkat, ezeket jelentik a minőségbiztosítási osztálynak, akik a javításokat beteszik a következő szoftverekbe. – Azt nem tudjuk megtenni, hogy minden egyes egyedi hibára azonnal javítást teszünk közzé, ugyanis minden egyes mobiltelefon-szoftver, amely a piacra kerül, típusengedélyeztetésen esik át, s ezt egy nemzetközi laboratóriumban kell elvégezni – mutatott rá Vajtzner Endre. Tehát – fűzte hozzá – bármilyen kicsi is a hiba, az új szoftvert újra teszteltetni kell a típusjóváhagyó laboratóriumok valamelyikével. Emiatt pedig hiába lenne nagyon egyszerű egy hibát kijavítani, az mégis hosszabb időt vesz igénybe éppen az elmondottak miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.