A repülőtér és a városközpont közötti forgalmat lebonyolító vasúti szerelvények a Budapest Keleti pályaudvar – Kőbánya–Kispest – Ferihegy 2-es terminál nyomvonalon közlekednének – legalábbis erről döntött a Budapest Airport (BA) Rt. és a MÁV Rt. által közösen létrehozott munkacsoport. Mint azt a MÁV illetékese érdeklődésünkre közölte, a vasúti forgalom részben a meglevő infrastruktúra felújítása, illetve a repülőtér területén futó új nyomvonal kiépítése után indulhatna meg. A motorvonatok beszerzésével együtt a döntéstől számított két-három éven belül valósulna meg a projekt, aminek költsége 35-45 milliárd forint lenne.
A nyomvonal alapjául szolgáló Budapest–Szolnok vonal Vecsés–Cegléd közötti szakaszát újítja fel jelenleg a MÁV uniós pénzek igénybevételével. A Budapest–Vecsés vonal rekonstrukciója pedig a vasúttársaság elővárosi fejlesztési programjában szerepel. Abban az esetben, ha ezen a pályán – a Budapest–Cegléd vonal közvetlenül a Ferihegy 1-es terminál mellett halad el – repülőtéri vonatok is közlekednének, egy harmadik vágány is kiépülne, a Ferihegy 2-es terminált viszont új pályán érnék el a vonatok.
A lehetséges nyomvonalterven kívül azonban még nincsenek konkrétumok a repülőtéri vasúti összeköttetés ügyében: így még az sem tisztázott, hogy milyen forrást használnának fel a beruházáshoz, illetve mely társaság lenne az üzemeltető. Egyelőre az sem biztos, hogy a MÁV üzemeltetné a járatokat. A BAA fejlesztési elképzelései ugyanis ebben a témában még nem ismeretesek, a ferihegyi vasútról a terveket a repülőtér jelenlegi üzemeltetője dolgozta ki a MÁV-val közösen. A vasúttársaság vezetése egyelőre azt a feladatot kapta a gazdasági és közlekedési minisztertől, hogy rövid időn belül vegye fel a kapcsolatot a repülőtér új üzemeltetőjével, ismertesse meg vele a vasút fejlesztésére vonatkozó elképzeléseket, lehetőségeket, alternatívákat – közölték a társaságnál.
A repülőtéri vasúti projekt megvalósítása a jelenlegi és a várható forgalombővülés miatt szükséges. Mint ismeretes, korábban a Trigránit és a MÁV hozott létre egy közös céget a gyorsvasút megvalósítása érdekében, amely szerint a Nyugati pályaudvar és a repülőtér között épült volna egy új vonal. Ferihegy forgalma a fapados járatok megjelenése óta bővül dinamikusan. Az idén a tervek szerint hatmillió utast fogad a repülőtér, egyes szakértői becslések szerint 2010-ben viszont 10 millió utas fordul meg a terminálokon. Annak ellenére, hogy jelentős az átszálló utasok aránya, ilyen forgalom indokolttá teszi repülőtéri vasúti szerelvények forgalomba állítását.

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban