Átadták a forgalomnak a hét végén az M5-ös autópálya Kiskunfélegyházától Szegedig terjedő 45 km-es szakaszát. A kilométerenként több mint kétmilliárd forintba került utat az AKA Rt. építette. A magyar állam jövő évtől kezdve 2030-ig úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak a sztráda használatáért. Ennek összege évi 23 milliárd forint, ami azt jelenti, hogy 25 év alatt öszszesen 575 milliárd forintjába kerül az adófizetőknek az M5-ös, amely Európa legdrágább autópályája. A kormány tavaly módosította a koncessziós szerződést az M5-öst üzemeltető AKA Rt.-vel, amely közbeszerzési pályázat nélkül láthatott hozzá az építkezéshez. Információink szerint a Csongrád megye székhelyétől a röszkei határátkelőig terjedő táv 2006 márciusában, tehát még a választások előtt elkészül.
Az avatóünnepségen bejelentették, hogy az M5-ös mától ugyanúgy fizetős, mint a többi autópálya. A legolcsóbb négynapos matrica díja az év végéig 1120 forint, de a hétvégeken ingyenes. Ennek költségeiről azonban nem tett említést az ünnepségen részt vevő Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, sem Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. Arról sem tájékozódhattunk, hogy közel négyéves munkamegszakítás után miért nem folytatják a 47-es főút Szeged és Hódmezővásárhely közti szakaszának négysávosítását. Lázár János, Hódmezővásárhely polgármestere és országgyűlési képviselő ezzel kapcsolatban elmondta: a parlamentben költségvetési módosítási javaslatot tett, hogy a huzavona után végre befejeződjön a hátramaradt három és fél kilométer négysávosítása.

Orbán Viktor: Gazdasági öngyilkosság Ukrajna uniós csatlakozása