Ha a kétüléses smarttól eltekintünk, a jelenleg kapható autók közül csupán a Fiat Seicento rövidebb, mint a C1-es. A franciák újdonsága azonban két fontos ponton is eltér az olasz apróságtól: törésteszteredményeik pontosan tükrözik a piacra kerülésük között eltelt öt évet, ráadásul a C1-es ötajtós kivitelben is megrendelhető. Sőt, szívünk szerint kötelezővé tennénk ezt a verziót. A két hátsó ajtó 75 ezer forintos felára kamatostul megtérül, mivel a memóriafunkció nélküli, eredeti helyzetébe vissza nem találó első ülések mellett kétszer is meggondoljuk, hogy felvegyünk-e pluszutast. Pedig a helykínálat meglepően kedvező: ha nem kell nagyon messzire utazni, akkor még felnőtt férfiak is zokszó nélkül elviselik a kétszemélyes padot.
Persze, ha a francia miniautó minden ülésén utazik valaki, akkor meglehetősen kevés csomagot szállíthatunk – a C1 ugyanis nem nem nyújt nagy teret a pogygyászok számára. A keret nélkül nyíló hátsó szélvédő mögött a lehetőségekhez mérten ugyan elfogadható, 130 literes üregecske rejlik, ám nyílása alig tenyérnyi széles, így minden, ami egy nejlonszatyornál vagy egy kisebb sporttáskánál terjedelmesebb, csak a kalaptartót kiemelve, valamint az ülést ideiglenesen előre billentve csúsztatható be ide.
Mindez persze általánosan és kényszerűen elfogadott tény ebben a méretosztályban, így a valódi kérdés az, miben nyújt többet vetélytársainál a mini-Citroën. Dizájnban például, hiszen a vaskos lökhárítók, a márkaarculattól elütő, óriási körfényszórók és az irdatlan krómlogó feltűnővé teszi az autót az utakon. A belső formaterv még izgalmasabb: a tejszínű középkonzol a a külső világítás bekapcsolása után tompa fényű lámpásként izzik, a minimalista műszerpark a kormányoszloppal együtt mozog föl-le, az audiorendszerbe pedig mp3-lejátszó is bekábelezhető. Ez utóbbi azonban feláras tétel, csakúgy, mint a szervokormány, a központi zár vagy az elektromos ablakok.
Örvendetes alapfelszerelés ellenben a dupla légzsák és a blokkolásgátló, valamint a tömérdek tárolórekesz, amelyek ideális ifjúsági élettérautóvá teszik a kis lieblinget. Szintén dicséretet érdemel a Toyotától származó háromhengeres benzinmotor, amely a maga jellegzetes hangján morogva lelkesen veszi fel a fordulatszámot; ha emelkedőt nem sodor elé a balsors, akár a 160 km/órás végsebességig hajszolható a könnyű jármű. A felfüggesztés inkább a városi, legfeljebb országúti sebességeket kedveli, de a kellően hatékony fékrendszernek és a semlegesre hangolt futómű-geometriának köszönhetően kritikus helyzetben is helyt áll a kocsi. Mindent összevetve a kínálat egyik legérdekfeszítőbb törpeautóját dobta piacra a Citroën. Az ár azonban már a végtelenül szegényes alapkivitelben is bőven meghaladja a kétmillió forintot, és ha nem vigyázunk, hamar hármassal kezdődik. Ám ez is csak a C1 pozícióját erősíti, hiszen ez egy kisméretű ékszerautó.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség