Elkészült az MSZP adatbázisa

A csaknem három és fél millió telefonos előfizetéssel rendelkező állampolgár öt–tíz százaléka aktív szerepet vállalhat az MSZP kampányában – értesüléseink szerint ez az egyik tanulsága a párt napokban öszszesített választási adatbázisának.

Török László
2005. 12. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyakorlatilag elkészült az MSZP választói adatbázisa: a Köztársaság téren a Gyurcsány Ferenc és Hiller István által aláírt körlevelekre érkezett reakciókat és a párt szeptemberben lezárult telefonos kampányának eredményeit összesítették. Még a nyár végén küldték ki a szocialisták az MSZP-hez kötődő személyeknek azt a körülbelül egymillió levelet, amelyhez aktivistakártyát is mellékeltek, hogy azzal potenciális aktivistákat keressenek a címzettek. Az ily módon látótérbe kerülő személyek adatait a helyi pártiroda-vezetőknek az MSZP székházába kellett küldeniük, itt az eredményeket összesítették a telefonos kampány tanulságaival; az egyesített adatbázis az év végén készült el. A telefonos direkt marketing kampány során csaknem három és fél millió előfizetéssel rendelkezőt hívtak fel. Úgy tudjuk, hogy a tárcsázott lakosok öt–tíz százalékától pozitív visszajelzés érkezett a Köztársaság tér pártpreferenciára és a kampányban való esetleges részvételre vonatkozó, célirányos kérdéseire. Az összesített adatbázis ezek szerint több százezer választópolgár közvetlen elérését teszi lehetővé, akiket egyfelől pártrendezvényekre invitálhatnak, másfelől a kampányfinisben a bizonytalanok személyes meggyőzésére kérhetnek majd fel.
Információink szerint ugyanis a miniszterelnök és a választási felkészülést irányító csapat úgy számol, hogy a voksolás – a kiélezett verseny miatt – az utolsó hetekben dőlhet el az emberek minél hatékonyabb személyes meggyőzésével.
A politikusok elgondolását alátámasztja a szocialistákkal bizalmi viszonyt ápoló Lengyel László közgazdász véleménye is, aki a Magyar Narancsnak kifejtette: mindkét politikai oldal „gőzerővel” dolgozik azon, hogy „címlistákon keresztül minimum másfél millió, de inkább több szavazót ragadjanak meg, és hurcoljanak az urnákhoz”. A Pénzügykutató Rt. elnök-vezérigazgatója szerint ehhez utcafelelősök kellenek, akiket a választási helyiségekben a szavazói nyilvántartást figyelve riasztani lehet, hogy kiket kellene rábírni még a szavazásra. Úgy tudjuk, az MSZP-ben elvárás, hogy minden egyes szavazóhelyiségben legyen majd szocialista szavazóköri delegált.
A választók utolsó pillanatban való mozgósítása már az előző voksoláskor is eredményhez vezetett, legalábbis ha a Heti Válasz 2002 júliusában közölt, nem cáfolt cikksorozatai helytállók. Ebben a szerzők kifejtik, hogy a fővárosi belvárosban, a Hercegprímás utcában alternatív szavazatszámláló számítógépes központot működtetett az MSZP, ahová az ország minden részéből érkeztek a részinformációk a körzetek választói magatartásáról és aktivitásáról. Jövőre ilyen rendszerre nem lesz szükségük a kormányzó szocialistáknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.