Gyurcsány újabb kínos tévedése

Hiába tagadta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, a gazdasági tárca szóvivője elismerte, hogy a kormány fizetett a Financial Timesnak azért a hatoldalas mellékletért, amely a magyar gazdaságot kedvezően mutatta be, olyan állításokat közölve, mint például „a magyarok még soha nem éltek olyan jól”, mint most.

Munkatársunktól
2005. 12. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mi úgy döntöttünk, hogy ez egy borzasztóan fontos felület annak érdekében, hogy meg tudjuk mutatni a külföldnek, milyen befektetési lehetőségeket kínál Magyarország a külföldi tőke számára. Úgy döntöttünk, hogy 20 millió forint értékben támogatjuk ennek a special riportnak a megjelenését – fogalmazott tegnap a Hír TV kérdésére Tóth Judit, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője.
A nagy elismertségnek örvendő, angol nyelvű üzleti napilap hétfőn közölt hatoldalas összeállítást Magyarországról. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök pedig – szintén hétfői, szokásos parlamenti napirend előtti beszédében – az összeállítást arra használta fel, hogy ellensúlyozza a Fitsch hitelminősítő intézet legutóbbi lesújtó jelentését, amely a katasztrofális költségvetési és külkereskedelmi helyzet miatt rosszabb kategóriába sorolta hazánkat.
Az üzleti napilap hétfői melléklete arra adott lehetőséget Gyurcsánynak, hogy olyan kijelentést tegyen, miszerint a Fitsch-jelentés és a Financial Times-értékelés (a magyarok még soha nem éltek olyan jól, mint most) megállapításai egyszerre igazak, mindkettőt figyelembe veszik külföldön.
A magyar kormányfő ugyanakkor visszautasította azt, hogy fizetett hirdetésről lenne szó a külföldi lapban.
*
Nincs igazuk az ellenzéki képviselőknek, amikor azt kiabálják be most a parlamentben, hogy menynyibe került ez. Azt tudom mondani, hogy kár egyszer azzal vádolni Tony Blairt, és kár egyszer azzal vádolni Európa egyik vezető lapját, a Financial Timest, hogy mindenki megvehető. Ez egy másik kultúra; Európa kultúrája, a kormány kultúrája, a Financial Times kultúrája nem ez – közölte a parlamentben Gyurcsány Ferenc. Ugyanakkor az angol nyelvű hetilap mellékletének minden egyes oldalán a gazdasági és közlekedési tárca negyedoldalas hirdetései voltak, és mára kiderült, hogy ez a kormányzati önreklám 20 millió forintjukba került a magyar adófizetőknek, ennyi közpénzzel „támogatták” a „special riport” megjelenését. A kormány ráadásul sokadik reklámkampányába kezdett belföldön is. A Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter neve alatt futó és több mint 48 millió forintba kerülő, közpénzen folytatott hadjárat éppen arra a Financial Times-mellékletre hivatkozik most, amelyet Kóka tárcája támogatott 20 millió forinttal a magyar költségvetésből.
A milliárdos kormánytag aláírásával ellátott, egész oldalas újsághirdetések idézik a nemzetközi lap állítását: „A magyarok alig vesznek róla tudomást, vagy legalábbis magától értetődőnek veszik az új befektetési hullámot, amely a tavalyi EU-csatlakozás után felpörgette a gazdaságot. A gazdaságban tapasztalható veszélyes egyensúlyhiány ellenére a magyarok jobban élnek, mint valaha.” A Magyarország: sikerre ítélve címet viselő hirdetés kiemelt szövege Kóka felszólításával kezdődik: „Magyarország, bízzál önmagadban!”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.