Önálló társaságként, ám a MÁV Rt. tulajdonában működik a vasúti áruszállítást bonyolító MÁV Cargo Rt. 2006. január 1-jétől. A vasútvállalaton belül számviteli értelemben jelenleg is külön üzletágban bonyolódik az áruszállítás, ami egyben annyit jelent, hogy az eredményt is a társaságban „osztják szét” annak ellenére, hogy az Európai Unió tiltja a keresztfinanszírozást. Az üzletág eredményének elvonása egyébként a vasúti teherkocsik műszaki állapotán is megmutatkozik, mivel a MÁV veszteségeinek finanszírozása miatt a jövedelmét nem tudja az üzletág visszaforgatni a fejlesztésekre: hiába rendelkezik a MÁV Európa egyik legnagyobb kocsiparkjával, információink szerint a 13 000 vagonból 9000 üzemképes, forráshiány miatt pedig gyakran a legszükségesebb nagyjavításokat sem tudják elvégezni. Az átalakulás szempontjából nem mellékesek a piaci viszonyok, hiszen 2007 elejétől hazánkban is teljesen liberalizált lesz a vasúti árufuvarozási piac, ahol a magyar cégnek Európa legtőkeerősebb társaságaival kell versenyezni. Kozák Tamás, a MÁV Cargo Rt. elnök-vezérigazgatói poszt várományosa tegnap közölte, hogy az új társaságba apportként kerülnek a tehervagonok, a működéshez szükséges iparvágányokat, a mozdonyokat és az ingatlanokat bérlet, a karbantartási munkákat szolgáltatás formájában veszik igénybe a MÁV-tól. A MÁV Cargo Rt. 3100 főt alkalmaz, ugyanakkor értesüléseink szerint az elmúlt hónapokban 588 fővel csökkent az üzletág létszáma, a munkavállalók egy részét elbocsátották, illetve a pályavasúti üzletághoz kerültek.
A 20 millió forint alaptőkével létrejövő társaság jegyzett tőkéje az apportot követően 30 milliárd forintra emelkedik, a működési költségek finanszírozásához pedig 5 milliárd forint hitelt vesz fel jövőre a MÁV Cargo. Az új cégbe kerül az árufuvarozási üzletág jelenlegi 400 millió forint hitelének fizetési kötelezettsége is. A MÁV Cargo forgalma 80 milliárd forint felett lehet 2006-ban – közölte Kozák Tamás. A leendő elnök-vezérigazgató elmondta továbbá, hogy a MÁV Cargo értékesítése nem szerepel a jelenlegi tervek között. Ugyanakkor még nem egyértelmű, hogy a MÁV Cargo Rt.-ben a dolgozók vagy csak a vezetők szerezhetnek-e majd tulajdonrészt. Mint azt Kozák Tamás közölte, ebben a témában még tartanak az egyeztetések. A Bombardier MÁV Dunakeszi Kft. újít fel 3,3 milliárd forint értékben huszonnégy elővárosi, vezetőállásos vasúti személykocsit.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség