Már a 2006-os költségvetésében hozzon létre a Fővárosi Közgyűlés egy olyan garanciaalapot, amelyből a budapesti nagyberuházásoknál kártalanítani lehetne a helyszínen élő embereket – javasolta tegnap Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője, aki emlékeztetett: a XI. kerületi Andor utca és környékén csaknem kétezer tulajdonos ingatlana vesztett jelentősen értékéből, amikor a főváros a kilencvenes években erre az útra vezette rá az M1-es és az M7-es autópálya forgalmát. – A főváros károkozása ügyében már több jogerős bírósági döntés született, most már csak az a kérdés, hogy mekkora kártérítésre tarthatnak igényt a lakók. Ezt nem befolyásolja az sem, hogy az építkezések jogszerűek voltak, hiszen a károkozás önmagában jogellenes – közölte Kupper. Szerinte elfogadhatatlan, hogy a városvezetés a fővárosi tulajdonosi bizottság 1998-as határozatával szemben a mai napig nem dolgozta ki az egységes kártalanítási eljárást. Az ügy végkimenetelének a négyes metró beruházásánál lehet jelentősége, mert az Őrmezői lakótelepen élőket ugyancsak kár érheti azzal, hogy a metró végállomása a lakótelep közvetlen szomszédságában lesz.
Vajda Pál MSZP-s főpolgármester-helyettes lapunk kérdésére elmondta: a nagyberuházásoknál mindig lesznek, akiknek sérülnek az érdekei, azonban többeket szolgál a fejlesztés. – A kártalanításra szükség van, ezzel együtt meg kell fontolni a vagyonnövekményadó bevezetésének lehetőségét is – fűzte hozzá a főpolgármester-helyettes.
Erről szól majd a kétnapos budapesti csúcstalálkozó