KellemeST a hasznossal

Ismét teljes a Ford-csúcsmodellek sora. A Mondeo és a Fiesta mellett az új Focus is büszkén neve után biggyesztheti a Sports Technologies rövidítést.

Jávor József
2005. 12. 29. 23:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kezdjük most a végén, hiszen a Focus ST-ből is többek között ott, a sarkokba helyezett kipufogócsöveken keresztül bukkannak elő az igazán izgalmas dolgok, hörgő, pukkanó, durrogó, mély tónusú kipufogóhang formájában. Az autó ára hétmillió forint körül alakul, igazodva a versenytársakhoz (Golf GTI, Astra OPC, Mégane RS), és év vége felé már hazánkban is kapható három- és ötajtós karosszériával.
Az autót – kategóriájában egyedüliként – egy öthengeres, 2,5 literes Volvo-turbómotor (a svédek is a Ford-konszernhez tartoznak) mozgatja, amit a fordosok saját szájízükre finomítottak (Ti-VCT vezérlés, csökkentett tömegű lendkerék, gyorsabb gázreakciók, új injektorok és motorhangolás). Ami jó volt, azt nem bántották: az öthengeres nyomatékleadásának grafikonja ugyanis görbékről sosem halott, 1600-tól 4000-es fordulatig folyamatosan 320 Nm-en platózik, legnagyobb teljesítménye 225 lóerő 6000-nél. Ennek megfelelően az 1400 kg körüli gép végsebessége 241 km/h, 100-ra pedig 6,8 másodperc alatt gyorsul.
A hivatalos átlagfogyasztást 9,3 literben adják meg, de élvezetesen hajtva nálunk pont kétszer ennyit gurgulázott el a KKK turbós gép. Pedig a remekül megvezetett hatfokozatú kéziváltót nem is mindig vettük igénybe visszaváltás ürügyén kanyarok, előzések előtt, az ST ugyanis a régi 200-as szivar Audikra emlékeztető morgással minden helyzetből úgyis könnyedén nekilódult. Hatékony társa volt ebben az alap-Focus eleve remek futóműve, amelyet 30 százalékkal felkeményítettek, és 15 mm-el leültettek. Külső átalakítás nélkül nem teljesek az ilyetén történetek: annak rendje-módja szerint megjelent a körbefutó spoilerszoknya és méretes hátsó szárny, a 18-as felnik 225/40-es gumikon, a kis krómkeretezés, és az ST- logók, az Elektromos Narancs fényezésről már nem is beszélve. Belül a kötelező jellegű, speciális Recaro ülések, vastag, biztos markolású sportkormány és egy következetes, apró figyelmesség fogadja a vezetőt: hármas kis műszeregyüttes a középkonzol tetején, az olajhőmérséklet, a turbónyomás és az olajnyomás visszajelzőivel. Így kell ezt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.