Ezekben a napokban, az év végi szezonban ötször-hatszor annyi pezsgőt adnak el a boltokban, mint az év többi hónapja során. Amíg ugyanis az esztendő többi részében havonta 800-900 ezer liter pezsgőt értékesítenek a kiskereskedelemben, addig ez 4,5 millió liter körül alakult tavaly és tavalyelőtt decemberben. Miközben az utolsó hónapban az átlagos havi pezsgőfogyasztás meghatszorozódik, ilyenkor a gyártók és a forgalmazók is hajlandók alacsonyabb árat kínálni a viszonteladóknak. Általában azonban a drágulás a jellemző: míg tavaly egy üveg pezsgőért átlagosan 444 forintot fizettünk, addig ez az átlagár az idei első fél évben már 497 forint volt. A magyar piacon az olcsóbb pezsgők – amelyek palackja 200–400 forint – részaránya mintegy 25 százalék, a közepes kategóriájú – 400–700 forintos – pezsgőké pedig mintegy 70 százalék. Az úgynevezett prémium szegmensben, ahová az ezer forint feletti pezsgőket sorolják, folyamatos a fogyasztás növekedése, e termékek piaci aránya 5-6 százalék.
E kínálat mellett folyamatosan csökken a hazai pezsgőpiac – derül ki piackutató intézetek felméréseiből. Mind az ACNielsen, mind a GfK Hungária azt állapította meg, hogy az elmúlt évben valamennyivel kevesebb pezsgőt vásároltunk, a tízmilliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi pezsgőpiacon menynyiségben öt, értékben pedig három százalékkal kevesebb pezsgőt értékesítettek 2004 októbere és 2005 szeptembere között, mint az előző esztendők hasonló időszakában. Ezt a megállapítást erősítette meg Vass Gábor, a Törley Pezsgőpincészet marketingvezetője is, aki szerint idén a korábbi 3-4 százalékos évi visszaeséssel szemben várhatóan csak 1-2 százalékkal zsugorodik a magyar pezsgőpiac: így előreláthatólag mintegy 25 millió palack pezsgő fogy ebben az esztendőben. A szakember a hazai pezsgőfogyasztás évek óta tartó mérséklődését azzal magyarázta, hogy az utóbbi időben sokan pezsgő helyett bort isznak, és a fiatalok egy része is inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú italok felé fordult.
A pezsgők mintegy 40 százalékát egyébként a Törley Pezsgőpincészet az év utolsó két hónapjában értékesíti. A belföldi forgalomban az első tíz hónapban a cég mintegy 10 millió palack pezsgőt adott el, az év utolsó két hónapjában pedig mintegy hatmillió palack találhat gazdára. Ebből is látható, hogy az értékesítés 30 százaléka decemberre esik. A cég évente mintegy 19 millió palack pezsgőt állít elő, ennek 84 százaléka kerül belföldre.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség