Kiárusítás kifulladásig

2005. 12. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányfő tegnap ismét felszólalt a parlamentben, de most nem mondott semmi érdemlegeset. Reklámozta például a Financial Timest, amely hatoldalas mellékletet szentelt a magyar gazdaság sikereinek. Akinek nem inge, ne vegye magára – figyelmeztethetnénk a szónokot, mert ehhez a sikerhez a legkevesebb köze neki és kormányának van. Már mi is unjuk a brutális költségvetési hiány és az ország leminősítésének felemlegetését, meghagyjuk ezt Almunia úrnak. Ő még biztosan nem tudja, hogy sorozatos kritikája falra hányt borsó.
A miniszterelnök indiszponáltnak tűnt, így aztán eltörölte a minimálbért, majd Ordascsehinek nevezte a jó somogyi hazafiak által lakott Ordacsehit. Aztán sok szó esett arról a kevés autópályáról, amelyet csillagászati áron építünk. Már a Tisztelt Házban sem titok, a közbeszerzés nálunk nem úgy működik, hogy csökkenti az árat, inkább növeli. Gyurcsány Ferenc meggyújtotta a pilácsot: kiderült, hogy az a fránya magyar szabvány az oka az égbe szökő áraknak. Vagyis a horvátok sziklás hegyei sem bírják úgy megdrágítani az autópálya-építési költségeket, mint mi a szabványainkkal, avagy sokkal inkább a megtűrt kartellmutyikkal.
Nem maradhatott el a repülőtér eladásának megünneplése sem. A privatizációs tranzakciót a transzparencia jellemezte, mondta Veres János pénzügyminiszter. Nagy kár, hogy eközben titkolták a vagyonértékelés körülményeit meg az ajánlatok tartalmát a képviselők előtt is. A miniszter említett még valami politikai kockázatot, ami csökkentette az árat. Mint kiderült, a kockázatot az ellenzék jelenti, amely nem átall időnként olyanokat mondani, hogy a törvénysértő módon, a haza kárára – értéken alul – köttetett privatizációs tranzakciókat felülvizsgálja, és ha az ország érdeke úgy kívánja, akár bíróság előtt is megtámadja. A reptéri „sikerre” ráhangolódott az SZDSZ-es Kuncze Gábor is, aki „színtiszta ócska demagógia” jelzővel illette a Fidesz eladást ellenző álláspontját, kijelentvén: az üzletre „a világ rábólintott”. Ezek után a parlamenti közvetítést figyelő honpolgárban okkal vetődhetett fel a kérdés, mi zajlik az ország házában: egy részvénytársaság igazgatótanácsi ülése a jelen lévő néhány felügyelőbizottsági tag közbekiabálásával vagy az Országgyűlés ülése? És a honatyákat figyelve joggal töltheti el a kétség: ezek a saját alkotmányunkat is elfelejtették az ország javaival való kontár üzletelés közben, amely kimondja: „Magyarország gazdasága olyan piacgazdaság, amelyben a köztulajdon és a magántulajdon egyenlő védelemben részesül.” Továbbá azt, hogy a „magyar állam tulajdona nemzeti vagyon”, amelynek kizárólagos körét törvény határozza meg. Vagyis nem jobb és nem rosszabb politikai felfogás az, ha egy párt köztulajdonban akarja tartani a nemzeti vagyon körébe tartozó, nyereségesen működtethető repülőteret. És nem akarja dobra verni a közösségi vagyont, mert a kormány eladósította az országot. Mert mire is kell ez a pénz? A költségvetési hiány betömködésére. Az ész nélküli, pazarló költekezés miatt kialakult deficit pótlására. Csak néhány példa az elmúlt három és fél évből: a tisztogatások során az elbocsátások költsége végkielégítések formájában, vagy a saját káderek kistafírozása százmilliós végkielégítésekkel, mint amenynyit például a MÁV vezérigazgatója kapott pár évnyi szolgálatért. A hiányt növelte a csókos cégek munkával való ellátása, ha nem volt értelmes feladat, akkor milliókért hasznavehetetlen tanulmányokat lehetett írni, vagy jégpályát, homokvárat építeni. A sok kicsi sokra ment, ezermilliárdban mérhető hiánnyá dagadt.
Tegnap egyébként Orbán Viktor a körbetartozás miatt súlyos helyzetbe került kis- és középvállalkozások gondjaira, százezernyi veszélybe került munkahelyre hívta fel a figyelmet. Vagyis az embereket érintő súlyos problémára, amely sürgős kormányzati intézkedés után kiált. A javaslatot Gyurcsány vagy nem értette meg, vagy nem akarta megérteni. Mindegy is, a felelős kormány megalakulásáig még öt hónapot kell kibírnunk. A jég hátán is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.