A Gyurcsány-kormány számára – legalábbis pénzügyi értelemben – igen kedvező, hogy a napokban sikerült nyélbe ütni a Budapest Airport Rt. privatizációs szerződését, elméletileg így megvan a lehetőség arra, hogy a nyertes pályázó, a brit BAA még év végéig átutalja a 464,535 milliárd forintos tételt. Úgy tűnik, a hivatalos kormányzati kommunikációval szemben az említett összeg túlnyomó részét az idei büdzsé egyenlegének kozmetikázására használják – tudta meg a Világgazdaság. A Pénzügyminisztérium múlt heti sajtótájékoztatóján a tárca közigazgatási államtitkára, Katona Tamás úgy fogalmazott: a remélt 460 milliárd feletti összegből 178 milliárdot számolnak el költségvetési bevételként, amelyet kiegyenlít az, hogy átvállalnak a Nemzeti Autópálya Rt. adósságából ugyanekkora tételt, a fennmaradó részt pedig az államadósság előtörlesztésére fordítják. A Pénzügyminisztérium által kiadott havi prognózisban szereplő adatsor ugyanakkor ezt nem támasztja alá. Sőt, azon a soron ugyanis, ahova el kívánják könyvelni a szóban forgó 178 milliárdot, lényegesen nagyobb adat, 391 milliárd szerepel, márpedig egy „normál” hónapban mindösszesen néhány milliárd szokta gyarapítani az államkasszát – legalábbis ilyen jogcímen. Az ügyben megkerestük a Pénzügyminisztériumot, ám a tárca nem szolgált konkrétumokkal arról, hogy a fennmaradó 213 milliárd forint miből származik, csak kitérő válaszokat kaptunk. Nagy valószínűséggel az említett tétel mögött szintén a repülőtér-eladás áll.

A Vénusz elhozhatja a szerencsét? – nézzük, mit jósolnak a csillagok a hétre!