Négymilliárd forint önreklámra

Majdnem négymilliárd forintot költött az adófizetők pénzéből a kormány ebben az évben önreklámra. Az összegen közel fele-fele arányban osztozik a Miniszterelnöki Hivatal és a tárcák. A kormány valamivel többet, ötmilliárdot költött az idén a rászoruló gyerekek ingyenes étkeztetésére.

Czirják Imre
2005. 12. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Miniszterelnöki Hivatal Batiz András kormányszóvivő korábbi tájékoztatása szerint november 10-ig 2,268 milliárd forintot költött „lakossági tájékoztatásra”, az állami ünnepek megrendezésével együtt. A Magyar Hírlap összeállítása szerint pedig ebben az évben januártól októberig a többi minisztérium 1,513 milliárd forintot költött hirdetésekre. Ezekben az adatokban még nem jelent meg az a 20 millió forint, amit a Financial Times múlt heti mellékletében hirdetett el a kabinet, és az a 48,1 millió forintnyi közpénz sem, amennyibe a gazdasági minisztérium legutóbbi háromhetes reklámkampánya kerül, valamint az a 111,609 millió forint, amely a parlament előtt tíz napig üzemelő jégpálya, illetve a hozzá kapcsolódó szilveszteri rendezvény költsége.
Mindent összeadva egy közel négymilliárd forintos idei kormányzati reklámkampány számlát kapunk, amelyet a kabinet az adófizetők pénzéből egyenlített ki. Öszszehasonlításul: a kormány ötmilliárd forintot fordított idén a rászoruló gyermekek ingyenes általános iskolai étkeztetésének támogatására. Minden általános iskolásnak még Medgyessy Péter ígért ingyenes ebédet a szekszárdi híd avatásán, másnap viszont a rászorulókra kellett korlátoznia ezt, mert kiderült, hogy mindenkire nincs elég pénz a büdzsében.
A nagy kormányzati költekezéshez nagy bakik is társultak. Még kormánytagok is ablakon kidobott pénznek tartották azt a 150 millió forintot, amelybe a kormány nyár elejei Kérdések és válaszok kampánya került. A röviden csak KV-nak nevezett rendezvénysorozat keretében Gyurcsány Ferencnek, valamint a minisztereknek és államtitkároknak 159 helyszínen kellett népszerűsíteni a 100 lépés programját. A darabonként majdnem egymillió forint közpénzbe kerülő fórumokra átlagosan nem egészen 63 ember volt kíváncsi, ennyi volt az átlagos „nézőszám”.
A minisztériumok közül a gazdasági költött a legtöbbet hirdetésre, októberig több mint félmilliárdot (525,613 milliót). Kóka János erőfeszítései azonban nem a nemzetközi hitelminősítő intézetek, vagy az Európai Unió értékeléseiben köszönnek vissza. Hitelességét kérdőjelezik meg az ellenzéki képviselők. Nyilatkozataikban többek között azt firtatják, hogy is értette a gazdasági tárcavezető, hogy minket irigyel Franciaország, Spanyolország és Németország.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.