Jövőre az ideihez hasonló összeget, mintegy 250 millió eurót szándékozik befektetni Győrött az Audi Hungaria Motor Kft. Mindez annyit jelent, hogy új motorcsaláddal bővül majd 2006-ben a termékskála. Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója az év végi háttérbeszélgetésen közölte: készülnek a TT modell utódjának összeszerelésére. Annyi már bizonyos: az új sportkocsi gyártását 2006 tavaszán kezdik. A tervek alapján évente 50 ezernél többet szeretnének előállítani az új modellből.
Egyébként a győri Audi Hungaria Motor Kft. 2005-ös árbevétele meghaladja a négymilliárd eurót, 2004-ben a forgalom 3,9 milliárd euró volt – fejtette ki Heinrich Franke, a pénzügyekért felelős ügyvezető igazgató, aki az idei éves eredményről pusztán annyit árult el, hogy jobb lesz a tavalyinál. Günter Fröhlich termelésért felelős ügyvezető igazgató pedig azt árulta el, hogy az idén a tavalyinál 150 ezerrel több, összesen 1 650 000 motor készült a Rába-parti városban. Olaf Kupke személyi ügyekért felelős ügyvezető arról tájékoztatott, hogy Győrött több mint ötezren dolgoznak, a fluktuáció mindössze 3,3 százalék. Javítja a munkaügyi statisztikát az is, hogy éves összehasonlításban a dolgozók csak két százaléka volt betegállományban – tette hozzá. A kvalifikált munkaerőképzésben igen szoros együttműködést alakítottak ki a műszaki egyetemmel és a Széchenyi István Egyetemmel.
Mérsékelt növekedés. Az Ifo gazdaságkutató intézet megemelte a jövő évi GDP-növekedési előrejelzését, e szerint az idei 0,9 százalék után 2006-ban 1,7 százalékkal bővül a német gazdaság. Az MTI öszszefoglalója szerint az Ifo előrejelzése optimistább hangvételt üt meg az IfW és RWI intézetekénél, amelyek 1,5, illetve 1,6 százalékos növekedést jósoltak. Őszi közös előrejelzésükben a vezető gazdaságkutatók még 1,2 százalékos növekedést jeleztek előre. A konjunkturális fellendülés csak késleltetve érezteti majd a hatását a munkaerőpiacon.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját