Sztrájkkövetelések a BA vezérkarának

A Budapest Airport (BA) Rt. privatizációja és a 2006-os bérmegállapodások megtorpanása súlyosan veszélyezteti a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég dolgozóinak sorsát, ezért sztrájkkövetelést fogalmazott meg a BA Rt. újonnan megalakított sztrájkbizottsága.

Hunyor Erna
2005. 12. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sztrájkkövetelést fogalmazott meg tegnap a Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezete és a Forgalmi és Rampatisztek Szakmai Szakszervezete alkotta sztrájkbizottság, amelyet eljuttattak Hárskuti Jánosnak, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatójának – nyilatkozta lapunknak Hilmer Sándor, a sztrájkbizottság szóvivője. A Budapest Airport Rt. munkavállalói folyamatos bizonytalanságban vannak, mert nem érzik biztosítva, hogy a jövőben a BA Rt.-nél lesz-e munkájuk. A szóvivő szavai szerint a BA Rt. küszöbön álló magánosítása közvetve és közvetlenül mintegy tízezer embert érint, s a dolgozók úgy érzik: nem kapnak megfelelő garanciákat. A 2006-os bérmegállapodások megtorpanása, valamint a privatizáció előtt álló BA Rt. dolgozóit érintő, a munkavállalók szociális és gazdasági érdekeit veszélyeztető helyzet miatt a sztrájkbizottság tegnapi ülésén kétpontos sztrájkkövetelést fogalmazott meg, amelyet átadtak Hárskuti Jánosnak, a BA Rt. vezérigazgatójának – tájékoztatott Hilmer.
A követelések átadásával megkezdődik a hétnapos egyeztetési időszak, amely alatt a sztrájkbizottság kétórás figyelmeztető sztrájk tartásával is nyomatékot adhat követeléseinek. A szóvivő nem tartja kizártnak, hogy a munkabeszüntetés eszközét is felhasználhatja a sztrájkbizottság, amennyiben nem kapnak megnyugtató választ a dolgozókat érintő követeléseire. A privatizáció készületéről szólva azt mondta: a brit BAA a 18-19 százalékos leépítés fölött a BA Rt. különböző tevékenységeinek kiszervezését tervezi, ám semmiféle továbbfoglalkoztatási garanciát nem kaptak az érdekképviseletek, ami az új tulajdonost a továbbfoglalkoztatásra kötelezné. A 75 éves időtartam túl hosszú idő ahhoz, hogy a munkavállalók beérjék egy-két hónapos ígérvényekkel. A szakszervezetek úgy tudják, a fejlesztéseket nem is a BAA kívánja végrehajtani, hanem külsős partnereket akar bevonni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.