Egy év alatt 2,86 milliárd eurós bevételt hozott a német államkasszának a tavaly január 1-je óta működő németországi elektronikus autópályadíj-rendszer. Manfred Stolpe német közlekedési miniszter bízott benne, hogy a díjbevételek elérik az idei évre tervezett 3 milliárd eurót.
Az idei évtől új, átfogó számítógépprogram hangolja össze az elektronikus rendszer működését. Majdnem másfél éves késéssel, végül is zökkenőmentesen indult Németországban az idei év elején az autópálya-használati díj bevezetése a 12 tonnánál nehezebb összsúlyú teherjárművek számára. A teherautóknak átlagosan 12,4 eurócentet kell fizetniük kilométerenként, ez a Hamburg–München szakaszon már 100 euró körüli összeget jelent. Az ellenőrzés 300 hídról infraérzékelőkkel, illetve mozgó ellenőrcsoportokkal történik. Az üzemeltető Toll Collect szerint már több százezer fedélzeti egységet építettek be járművekbe, mások az interneten, vagy Németország-szerte 3700 automatánál fizethetnek – tette közzé az MTI. A fedélzeti egység automatikusan azonosítja a járművet és szolgáltatja az adatokat az általa megtett útról. Ezt követően számlázzák az útdíjat a jármű üzemben tartójának. Az elektronikus díjbeszedési rendszert a GPS, vagyis a műholdas helymeghatározó és a GSM mobiltelefon-rendszer kombinációjával alakították ki.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség