Ha a nyár közepére nem felel meg a schengeni normáknak a debreceni repülőtér, elveszíti nemzetközi minősítését. A jelentős műszaki fejlesztést és új terminál építését is követelő feladat teljesítéséhez közel egymilliárd forintos befektetésre van szükség, amihez legfeljebb százmillió forinttal hajlandó hozzájárulni a kormányzat – tájékoztatott Virágh László, a repülőteret üzemeltető Debrecen Airport Kft. ügyvezető igazgatója. A schengeni felkészülés keretében előírt műszaki fejlesztés új kapuk, csomagvizsgálók telepítését jelenti, s a már meglévő terminál korszerűsítését, és egy újabb építését. A beruházásra azért van szükség, mert az előírások értelmében 2007-től egyszerre kell kiszolgálnia a létesítménynek két induló és két érkező, egyenként 120 utas szállítására alkalmas gépet. Az is feltétel, hogy a repülőtéren az unión belülről, illetve kívülről érkező utasokat elkülönülten kezeljék.
Úgy látszik, 300 millió forint áll a repülőtér rendelkezésére. Az is csak úgy, ha Debrecen városa kétszázmillió forintos önerőt biztosít az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács százmillió forintos támogatásához. A Kelet-Magyarország közlekedésében kulcsszerepre igényt tartó repülőtér fejlesztésére szánt központi források messze nem érik el azt a Medgyessy Péter által beígért félmilliárd forintot, aminek kifizetéséről az MSZP-s volt kormányfő debreceni látogatásakor biztosította a város fideszes polgármesterét. Kósa Lajos tájékoztatása szerint ugyanis mindössze 300 millió forinttal járult hozzá az állam ahhoz a sok száz millió forintos fejlesztéshez, amit a tulajdonos önkormányzat nyolc év alatt a repülőtéren végrehajtott. A kezdetben szélmalomharcnak tűnő küzdelem eredményeként a Debrecen Airport a közelmúltban elnyerte a nemzetközi közforgalmú repülőtér minősítést, csaknem tíz rendszeres charterjáratot indít és fogad. Tavaly München felé is megindult az első menetrend szerinti járat. A polgármester az adatok alapján állítja, a Debrecen Airport az ország második legforgalmasabb repülőterévé vált, néhány biztonsági előírás tekintetében megelőzi Ferihegyet is, ezért a város semmiképpen sem akar lemondani az eddig kiérdemelt nemzetközi jogosítványról. Kósa Lajos polgármester szerint a Budapest Airport Rt. privatizációja miatt elbizonytalanodott szállítmányozócégek egy része alternatívát lát Debrecenben, így komoly esély van arra, hogy belátható időn belül a cargojáratok is elinduljanak.

Adatgyűjtési botrány: megalázó listát készített támogatóiról a Tisza