Munkanélküliség, otthonteremtés, gyógyszer- és gázáremelés – alapvetően ezekre a témákra összpontosít a Fidesz-kampány februárban. Az ellenzéki párt az MSZP nemrégiben indított, úgynevezett elszámolókampányának ellenpontjául szánja ezt; egyebek mellett óriásplakátok segítségével szeretnék szembesíteni a választókat a kormányzati ciklus idején e területeken történt kedvezőtlen változásokkal, például azzal, hogy az MSZP által ígért 400 ezer új munkahely megteremtése helyett ma csaknem ennyi a regisztrált tartós munkanélküliek száma. Amint az ismert, az MSZP elszámolókampányának lényege, hogy az előző évek beváltott és beváltatlan ígéreteit veszik számba. Ennek során láthatjuk országszerte a szocialista óriásplakátokon az „Igen. Megcsináltuk.” szlogent.
Eközben véglegesítés előtt áll a Szövetség programtervezete, amelynek része lehet az államapparátus komoly csökkentését célzó lépés. Az egyik koncepció szerint kormányra kerülése esetén összesen hét minisztériummal dolgozna a Fidesz; egyetlen tárca fogná öszsze a gazdasági, közlekedési, pénzügyi, foglalkoztatási és informatikai területet, egy másik minisztérium felügyelné a belügyet, a honvédelmet és a igazságügyet. Az önkormányzatokkal kapcsolatos teendők átkerülnének a kancelláriához. A nem végleges tervezet része az is, hogy az egészségügy, a szociális, az ifjúsági és a sportterület egyazon minisztériumhoz kerülne, illetve egyetlen tárca fogná össze az agrárpolitikát, a környezetvédelmet, a vízügyet. Az oktatás és a kultúra szintén egyetlen tárcánál kapna helyet, a külügyhöz pedig visszakerülnének az uniós kérdések. A Fidesz nemrégiben nyilvánosan is bejelentette: ha a Gyurcsány-kabinet nem tesz eleget felszólításuknak, és nem csökkenti legalább egyharmaddal az állami vezetők számát, akkor kormányra kerülése esetén a Szövetség már a ciklus elején végrehajtja a szükséges változtatásokat.

Adatgyűjtési botrány: megalázó listát készített támogatóiról a Tisza