BA: kezdődnek az egyeztetések

Hunyor Erna
2006. 01. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január 19-én kezdődnek meg újra a Budapest Airport (BA) Rt. érdekképviseletei és az új munkáltató közötti tárgyalások, amelyek február elsejéig tartanak – nyilatkozta lapunknak tegnap Hilmer Sándor, a sztrájkbizottság szóvivője. Mint mondta: a korábbi egyezség értelmében március 1-jéig nem kezd leépítést és kiszervezetést a brit vevő. Az eltelt időszak alatt tényfeltárás és adategyeztetés zajlott a cégnél, amelynek során valóban pontos képet kaphat az új tulajdonos.
Szerdán Vági Márton, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. vezérigazgatója az Országgyűlés költségvetési bizottságának rendkívüli ülésén kifejtette: a vagyonkezelő és a brit BAA által megkötött szerződésben az szerepel, hogy 2008 végéig a BA Rt. jelenlegi létszáma összesen 18,6 százalékkal csökkenhet. Ha ennél több munkavállalótól válna meg a tulajdonos, akkor személyenként az éves átlagos munkabér kétszeresét kell kötbér címén kifizetnie. Vági közölte, hogy a szerződés 18 pontja vonatkozik a dolgozókkal kapcsolatosan a kötelezettségvállalásokra. Hilmer Sándor úgy nyilatkozott: nem ismerik az ÁPV Rt. vezérigazgatója által közölt, 18 pontból álló kötelezettségvállalások tartalmát, a tervezett létszámleépítéssel kapcsolatosan pedig arra törekedne, hogy a lehető legnagyobb mértékben minimalizálják azt. Meg szeretnék győzni a tulajdonost, hogy lehet racionálisan működtetni a céget, jelentősebb létszámleépítés nélkül is. A szükséges mértékű elbocsátásokat csak humánus formában tudják elfogadni, ez a nyugdíjazás és az önként vállalt távozás lenne. Hilmer leszögezte: határozottan a megegyezésre törekednek a tulajdonossal a bér-, a foglalkoztatási, az átszervezési, a szociális és egyéb kérdésekben, ugyanakkor a szakszervezetek továbbra is minden törvényes eszközzel élni kívánnak, hogy érvényre juttassák azokat a velük szemben támasztott munkavállalói elvárásokat, amelyekkel a dolgozók felhatalmazták őket.
A HVG tegnap megjelent számában Chris Woodruff, a BA Rt. vezérigazgatója kifejtette: fő feladata, hogy Ferihegyet a régió első számú repülőterévé tegye, s állami vállalatból jól működő magáncéggé alakítsa. A következő teendője a kereskedelmi tevékenységek fejlesztése lesz, amelynek érdekében tárgyalásokat kezdtek a repülőtér kereskedelmi szolgáltatóival, akikkel új szerződéseket fognak kötni. Arra a kérdésre, hogy miképpen sikerült leszerelnie a sztrájkkal fenyegető szakszervezeteket, azt válaszolta, „egyszerű a recept: majd leülünk, és tárgyalunk velük. Időt kértünk és kaptunk, hogy kellően megismerjük az igényeiket.” Úgy fogalmazott: tény ugyan, hogy az eddiginél hatékonyabban kell működtetniük a repülőteret, és az is, hogy ehhez kevesebb alkalmazottra lesz szükségük, de a konkrét számokról nem kívánt nyilatkozni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.