Az autóipar vezetőinek nagyobb része borúlátón ítéli meg üzletága kilátásait – a KPMG nemzetközi tanácsadó cég 140 autóipari vezető véleményét kérdezte meg felméréséhez. Az ázsiai járműgyártók további piacnyerésére lehet számítani az elkövezendő öt év során – állította tízből kilenc autóipari vezető. Csaknem hatvan százalékuk mondta azt, hogy nem lát arra lehetőséget, hogy vállalati eredményei javulhatnak, csaknem kétharmaduk szerint cégük eredménye ingadozhat, stagnálhat, a megkérdezettek negyede szerint pedig romolhat.
Ez utóbbi véleményt fogalmazta meg az európai autóipari főnökök körülbelül harminc százaléka, az amerikaiak esetében a megkérdezettek mintegy fele pedig úgy látja, hogy vállalatának eredménye valószínűleg nem változik. Az ázsiai gyártók képviselőinek 49 százaléka azt jósolta, hogy vállalatának profitja csökkenni fog. A General Motors pedig várhatóan több amerikai üzemének bezárását jelenti be.
A német autópiac viszont tavaly lendületbe jött, s az idén további növekedés várható – tette közzé tegnap elemzésében a VDA szakmai szervezet: öt gyenge év után 2005-ben első ízben bővült jó két százalékkal 3,34 millió euróra az értékesítés. Rekordot is döntött a német autógyártás, főként az export növekedésének köszönhetően: tavaly 5,35 millió autót állítottak elő a német autógyárak. A belföldi kereslet az exporttal szemben csak mérsékelten nőtt, elsősorban az üzemanyag drágulása miatt.

Patrióta-nacionalista kormányok lesznek Európa jelentős államaiban