Már három gyorsasági rekord dőlt meg a Volvo Ocean Race elnevezésű földkerülő vitorlásversenyen. Az egytestű hajók kategóriájában kedden a holland ABN Amro II. huszonnégy óra alatt 563 tengeri mérföldet (1042,6 kilométert) tett meg a verseny második szakaszában, amelynek résztvevői január 2-án indultak el Fokvárosból, és Melbourne-ig kell eljutniuk.
A francia Sebastian Josse irányításával a második helyen küzdő csapat hihetetlen tempót diktált: 23,45 csomós – azaz óránként 43,42 kilométeres – átlagsebességgel haladt előre.
Az előző csúcsot egy nappal korábban ugyanez a legénység állította fel. Akkor 558 tengeri mérföldet tett meg, tizenkettővel többet, mint a Volvo Ocean Race addigi legjobbja, az ABN Amro I. Pedig a verseny első, Vigótól Fokvárosig tartó szakaszán az egy nap alatt megtett 546 tengeri mérfölddel az ABN Amro I. maga is megdöntötte az addig érvényes rekordot.
Az elsőség sorsa a verseny második részében e között a két vitorlás között dőlhet el. Az első szakaszt a Mike Sanderson által vezetett ABN Amro I. nyerte, s a másodikban is az élen jár, de hiába, hogy ez a vitorlás is szédületes – óránként 22,5 csomós – sebességgel száguld, nem biztos, hogy mindvégig tartani tudja előnyét. Az utolsó huszonnégy órában öt tengeri mérfölddel csökkent a különbség közte és Sebastian Josse járműve között.
A Melbournig tartó versengésben sokáig jó eredményt ígért a Pirates of Caribbiean teljesítménye is, de már többször kényszerült radikális sebességcsökkentésre, illetve átmeneti leállásra is a tőkesúlygondjai miatt.
Az események igazolják az előzetes jóslatokat: az argentin Juan Kouyoumdjian által tervezett ABN Amro hajóknak jobban kedvez az erős szél, mint versenytársaiknak.
A hat szakaszból álló földkerülő viadal tavaly november 12-én kezdődött a spanyolországi Vigóban, és a hollandiai Rotterdamban ér véget június 9-én.
Magyar Péter csúnyán lebukott: úgy akar előrehozott választást, hogy el sem indult