Előzetes becslések szerint körülbelül 60-80 millió forintot költ az MSZP az úgynevezett elszámolási kampányára, amelyben a kormány által fontosnak és jól kommunikálhatónak tartott intézkedéseire hívják fel a figyelmet. A korteshadjárat részeként – információink szerint – egy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök személyét a középpontba helyező kis újságot kívánnak országosan teríteni, amelynek költsége az elszámolási kampány büdzséjét százmillió forintra emelheti. A választásokig még két nagyobb szakasza lehet a szocialisták választási felkészülésének. Az elszámolás után az állampolgárokat azzal akarják szembesíteni, hogy mit nem tett meg a Fidesz vezette kabinet négy év alatt, és ehhez képest mit lépett a Medgyessy– Gyurcsány-kormány. A harmadik szakaszra még nincsen kidolgozott stratégiája az MSZP-nek, ezt ugyanis a majdani közvélemény-kutatási adatok tükrében végzik el. Információink szerint a Köztársaság téren hetente, gyakorlatilag folyamatosan tudják elemezni a választói magatartás alakulásának eredményeit.

Külföldi pénzek és manipulált kutatások a Tisza Párt szolgálatában