Kevés pénz szerepel a 2006-os költségvetésben útrehabilitációra – ismerte el egy háttérbeszélgetésen Horváth Zsolt Csaba, a közlekedési tárca helyettes államtitkára. A szakember szerint a mai kondíciók mellett 47 évenként kerül sor ugyanannak az útszakasznak a felújítására. Lapunk kérdésére Horváth László, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságnál (Úkig) vezetője azt mondta, a mai finanszírozás a szinten tartáshoz elegendő, ám ha az európai szintre kívánjuk fejleszteni ezek színvonalát, vagyis ha a felújítás ciklusát 15 évre csökkentenénk, az ezermilliárd forintba kerülne. Sokéves lemaradás ledolgozásáról van szó – tette hozzá Csepi Lajos, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) elnöke. A szakember szerint több kormány pufferként használta a közútra költendő pénzt, vagyis szabadon vont el forrást, mert az eredmény, vagyis az utak állapotának romlása csak később jelentkezett. Most azonban olyan helyzet alakult ki, amikor „lyuktömésre” hatmilliárdot kell költenünk, holott ennyi pénzből akár utat is építhetnénk – mondta Horváth Zsolt Csaba.
Horváth László főigazgató bejelentette, hogy az év elejétől átalakul az útügyi adminisztráció. Ennek alapján az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságnál összpontosul az útügyi feladatok szabályozása, az útpénztár kezelése, az utak vagyonkezelése és az európai uniós támogatások koordinálása. Horváth Zsolt Csaba ehhez kapcsolódóan elmondta: a tárcánál maradnak a tulajdonosi jogok, a szakmai felügyelet és az útfejlesztések hoszszú távú stratégiai döntései, míg az Úkig mint a tárca kinyújtott keze felügyeli az operatív munkát.
Lecsúszott a kifutóról egy repülőgép Ferihegyen