Fapados-terjeszkedés egymás kárára

MTI
2006. 01. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elérték az európai olcsó jegyes légitársaságok a piaci terjeszkedés lehetséges határát, s már csak akkor növekedhetnek tovább, ha valamelyikük elbukik – áll az egyik vezető londoni gazdasági folyóirat-elemzésében, amely szerint az árháború az utazási luxus minimumra csökkentésére kényszeríti a cégeket.
A CNBC European Business – a CNBC Europe gazdasági-pénzügyi tévécsatorna érdekeltségébe tartozó londoni gazdaságpolitikai folyóirat – januári kiadásának elemzése szerint Európában ma már „túl sok légitársaság túl sok repülőgépe kínál túl sok útvonalon túl sok férőhelyet” ahhoz, hogy mindegyikük sikeres lehessen.
A magazin szerint a helyzetet érzékelteti például a londoni Luton repülőtérre települt, Now nevű fapados légitársaság, amely még azelőtt csődbe ment, hogy egyetlen útvonalon egyetlen repülést végrehajtott volna.
A német V-Bird júliusban még büszkén jelentette be új járatának indítását Svédország és Németország között, októberre pedig már tönkre is ment.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.