Elfogadhatatlan, hogy miközben a pénzintézeteken kívül – a hatékony lobbi eredményeként – jelenleg már a mobiltelefon-szolgáltatók is felállíthatnak feketelistákat a fogyasztókról, utóbbiak nem tájékozódhatnak arról, hogy mely szolgáltatók vétenek a szabályok ellen – így fogalmazott a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) elnöke.
Baranovszky György felhívta a figyelmet arra, hogy a fogyasztóvédelmi törvény már évek óta lehetővé teszi az elmarasztalt szolgáltatók nevének nyilvánosságra hozatalát, ugyanakkor az állami szervek késleltetik az ilyen jellegű lista létrehozását.
A fogyasztóvédelem területe mintegy másfél éve került az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium fennhatósága alá, s bár igen sürgős lépéseket kellett volna megtenni, lényegében semmi sem történt – jelentette ki Baranovszky. Ennek következtében – tette hozzá – az utóbbi időben tovább nőtt a fogyasztók kiszolgáltatottsága. A civil szervezetek úgy döntöttek, hogy megpróbálják átvenni az állami szervek feladatát. Ennek nyomán a FEOSZ együttműködési megállapodást kötött az érintett szervezetekkel, amelynek célja, hogy a fogyasztók minél szélesebb rétege ismerhesse meg a vizsgált panaszokat és az eljárás eredményét.
E célok megvalósítása érdekében a jövőben a FEOSZ honlapján (www.feosz.hu) is közzé fogják tenni a fogyasztókkal szemben – elsősorban a minőségi kifogások intézése során – jogszabályba ütköző magatartást tanúsító cégek, kereskedők nevét, valamint a velük szemben felmerült panaszokat. A már elkészült listán a legtöbb cég neve általában ismétlődik – fűzte hozzá végezetül Baranovszky György, a FEOSZ első számú vezetője.

Galambos Lajos lenyúlt félmilliója sokkolta az országot