France Télécom: csökken a nyereség

Megrázó volt az a bejelentés, amit a France Télécom közölt tegnap a befektetőivel és a közvéleménnyel. A francia távközlési társaság jelezte, hogy a várakozásokkal ellentétben csökkenő nyereséget várnak a 2006. évre.

Munkatársunktól
2006. 01. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A France Télécomnál az egyre élesebb piaci versenyre hivatkozva azt közölték, hogy az idén előbbre hoznak néhány új beruházást, és ez 1-2 százalékponttal csökkenti a társaság nyereségrátáját. Az árbevétel-növekedés a korábban előre jelzettnél kisebb, két százalék körüli lesz az idén, és lefelé módosították a tavalyi árbevétel bővülésének adatát is: 2-3 százalékra a korábban jósolt „közel három százalékról”. A vállalatnál azt egyelőre nem közölték, hogy melyik üzletágban vannak nehézségei, elemzők szerint a problémák széles körűek. Emlékeztetnek arra, hogy a vezetékes és mobilszolgáltatók Európa-szerte nagy kihívásokkal találják szembe magukat: a folyamatosan megújuló technológiával, az éles versenynyel, a piacszabályozó hatóságok folyamatos árcsökkentésével – írta az MTI–Eco. A nagy nyugat-európai szolgáltatók közül a Deutsche Telekomnál elmondták, hogy tartják magukat a korábbi előrejelzéshez: a tavalyi évre a 20,7–21 milliárd euró közé várják az üzemi eredményt a 2004. évi 19,4 milliárdot követően. Az idén 20,2–20,7 milliárd eurós üzemi eredményt jeleznek előre, elsősorban amiatt, hogy Németországban 32 ezer fős leépítést hajtanak végre 2008-ig. A társaság ötszázalékos árbevétel-növekedést célzott meg 2006-ra és 2007-re, a jövő év végére 65,2–66,2 milliárd euró bevételt várnak. A British Telecomnál és a Vodafonnál egyelőre nem kommentálták a France Télécom bejelentését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.