Hátrányban a hazai vállalkozások

Dénes Zoltán
2006. 01. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legjobban a nagy, 250 fő feletti létszámmal működő külföldi tulajdonban lévő társaságok érzik magukat hazánkban – derül ki egy adatfelvételből. A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium (FMM) s a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) által készített felmérés rámutat arra, hogy a hazai mikro-, kis- és középvállalatok számára kellene különböző élénkítőprogramokat alkotni – mutatott rá Parragh László, az MKIK elnöke. A felmérés megállapítja: a külföldi tulajdonban lévő cégek helyzetértékelése és kilátásai nagymértékben eltérnek a magyar tulajdonban lévő vállalkozásokétól. A piacon tevékenykedő cégek leginkább csökkenő forgalomról és termelésszintről számoltak be, a nagyobb társaságok viszont forgalomnövekedésről. A külföldi tulajdonban lévő cégek körében jóval magasabb a beruházási hajlandóság is, miközben körükben a létszámleépítés is valószínűbb. Ennek magyarázata az – mondta Csizmár Gábor munkaügyi miniszter –, hogy ezen cégek beruházása általában hatékonyságjavulást eredményez, ami a létszám csökkentésével jár.

Szélesé az Ikarus. Visszavásárolta egykori cégét Széles Gábor, amely egy 1999-es adásvétel után a FIAT csoporthoz tartozó Irisbus tulajdonában került, és amely az Ikarusbus Rt. nevet viselte. (J. Gy.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.