Holttest a kiégett HÉV-en

Nem tartja kizártnak a BKV Rt., hogy szándékosan okozták Mátyásföldön a vasárnap esti HÉV-tüzet, amelyben egy hatvanhat éves budapesti férfi életét vesztette. A szakértők a vizsgálat korai szakaszában óvakodnak a találgatásoktól.

Zsilka László
2006. 01. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy hatvanhat éves fővárosi férfi volt az áldozata a vasárnap esti mátyásföldi HÉV-tűznek – tudtuk meg tegnap Kormos Endrétől, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyeletesétől. A szerencsétlenül járt ember tegnapi boncolásakor megállapították, hogy lángbelélegzés miatt vesztette életét. A BRFK rendkívüli halálesetek osztálya közigazgatási eljárásban vizsgálja a körülményeket, jelenleg tanúkat keresnek. Az eddig ismert adatok szerint a férfi egyedül utazott az Örs vezér tere felé tartó szerelvény utolsó kocsijában, amikor tűz ütött ki a járművön.
Nem zárható ki, hogy szándékosság okozta a tüzet, műszaki hibára utaló jelet eddig még nem találtak a kiégett HÉV-kocsiban – közölte Schimmer Erzsébet, a BKV Rt. sajtóirodájának főnöke tegnap az újságírókkal. A szerelvény vezetője az Imre utcai megállóban leszállította az utasokat, miután észrevette, hogy az utolsó kocsiból füst szivárog, majd porral oltó készülékkel maga akarta megfékezni a lángokat. A kiterjedt tüzet végül a tűzoltók szüntették meg, akik a munka befejezése után egy holttestet találtak az utastérben. A kiégett jármű most a remízben áll, a rendőrség lefoglalta. A BKV vezérigazgatója a vizsgálat lezárultával, az eredmények ismeretében kíván feljelentést tenni az ügyben.
Jelenleg mindenféle vélemény csak találgatásnak nevezhető a tűz okáról – nyilatkozta lapunknak Molnár Péter, a budapesti tűzoltóság szóvivője. A vizsgálatba a tűzoltóság külsős vegyész és elektromos szakértőket is bevont. A balesetről szóló összefoglaló jelentés elkészítése hosszabb ideig is eltarthat. Akkorra talán kiderül, mitől gyulladt ki a kocsi, és felelős-e ezért valaki. A szakértők bekérették a HÉV-szerelvény típusára vonatkozó műszaki és egyéb leírásokat is.
Az utóbbi években tucatnyinál többször gyulladt ki BKV-jármű a fővárosban. Leggyakrabban az alacsony padlós Ikarus buszokat érte ilyen baleset. A sérüléssel nem járó események száma csak 2004 februárjától számolva kilenc volt. Égett a busz többek között a Sasadi úton, a Deák téren, Gazdagréten, a Kőbányai úton és az Attila úton.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.