A Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég új tulajdonosa, a brit BAA részben a Budapest Airport (BA) Rt. felvásárlásának finanszírozására kötvénysorozat kibocsátását tervezi. A BAA illetékese az MTI-nek Londonban elmondta: euró- és fontkötvényekkel jelennek meg a piacon. A szóvivő hangsúlyozta: az új hitellel a BAA nem kizárólag a BA Rt. megvásárlását akarja finanszírozni, de a kibocsátási célok között ez is szerepel. A BAA illetékese nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy a cég forintkötvényt is tervez-e. A kibocsátás értékéről csak anynyit mondott, hogy azt a BAA a piaci kereslettől teszi függővé.
A hitelminősítőknek már korábban sem tetszett a magyarországi tranzakció: a Standard&Poor’s és a Moody’s Investors Service leminősítette a BAA adóskockázatát. Az S&P a leminősítés indoklásában azt írta: a BAA adósprofilját kedvezőtlenül befolyásolja a hitelből fedezett BA-befektetés. A Moody’s indoklása szerint a BA Rt.-tranzakcióval a BAA adóssága 1,3 milliárd fonttal nő. Ismert, opciókkal és adósságokkal együtt bruttó 1,362 milliárd fontot fizetett a BAA a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cégért.
Orosz flottafrissítés. Oroszország legnagyobb légiszövetsége, az AiRUnion átvette első Boeing 737-es utasszállító gépét – tájékoztatta lapunkat a társaság. Az AiRUnion 2005-ben 11 ilyen gépet rendelt meg, amelyből az idén tavasszal öt Boeing 737-es érkezik a szövetséghez. A Boeing-flotta karbantartására az AiRUnion közvetlen megbízást kíván adni. A szóba jöhető partnerek között szerepel a Malév Rt. leányvállalata, az Aeroplex Kft. is. Az AiRUnion elnöke, Borisz Abramovics a Malév tavalyi privatizációjakor érdekelt volt a magyar légitársaság megvásárlásában az Airbridge Rt.-n keresztül. (P. G. I.)

Orbán Viktor: A kormány megvédi Magyarországot az energiaárak emelkedésétől