Az 50–100 grammos küldemények a posta forgalmának hat százalékát teszik ki. Összességében a hazai levélforgalom húsz százalékánál szűntek meg eddig a Magyar Posta (MP) Rt. monopoljogai. Tomecskó Tamás, az MP Rt. szóvivője lapunk megkeresésére közölte: az újabb, részleges piacnyitás nem jelent nagy változást, hiszen az 50 gramm alatti levelek képezik a társaság küldeményforgalmának 80 százalékát. A magyar posta jelen van a pénzügyi szolgáltatások területén, a gyorsposta, illetve a csomagküldemények piacán is, tehát árbevételének háromnegyedét a liberalizált szektorból, a szabad verseny körülményei között szerzi meg.
A postai piac 2009-ben nyílik meg teljesen, ekkor minden területen megszűnik a társaság monopóliuma. Elmondható ugyanakkor, hogy a piac most is sokszereplős. Budapesten és az agglomerációban mintegy 70 cég foglalkozik szórólapok és egyéb küldemények terjesztésével, valamint további postai szolgáltatásokkal. Az 50 grammnál könynyebb leveleket azonban a jelenlegi szabályozás szerint csak az MP Rt. kézbesítheti. A kisebb cégek elsősorban az irodai szolgáltatások területére törtek be, a küldeményeket ők gyűjtik össze, amit a posta továbbít. Ugyanígy élesedik a verseny a csomagküldemények és a gyorsposta-szolgáltatások piacán. Utóbbi területen meghatározó a multinacionális cégek jelenléte, itt a posta piaci részesedése a társaság tájékoztatása szerint 25 százalékos.
A postai munkavállalók érdekképviseletei ugyanakkor egyáltalán nem derűlátóak a 2009-ben várható teljes liberalizációval kapcsolatban. A Postás Szakszervezet vezetésének álláspontja szerint mielőtt az MP Rt. a szabad piacra kerülne, megfelelően fel kellene erre készülnie, illetve jogszabályi szinten kell védeni a társaság értékes szolgáltatásait. A Magyar Posta Rt. tavalyhoz képest 3 milliárd forinttal kevesebbet, 15 milliárd forintot fordíthat beruházásokra ebben az évben, amiből elsősorban járműveket vásárolhat, postákat építhet és újíthat, fel és az informatikai rendszert fejlesztheti – közölte Szabó Pál, a társaság elnök-vezérigazgatója a távirati irodával. A tavaly elfogadott ötéves stratégiai terv középpontjában a 2009-es piacnyitással kapcsolatos felkészülés áll. Szabó Pál elmondta, hogy a stratégia nem említi a társaság privatizációját, inkább a versenyképes szolgáltatások kibővítésére, a termékek fejlesztésére összpontosít.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség