Összesen 48 új üzletet nyitott tavaly a Lidl, a Penny Market, a Plus és a Profi, így a diszkontboltok száma országszerte 434-re emelkedett az év végére – közölte az ACNielsen piackutató vállalat.
A diszkontláncok hasonló ütemben utoljára 1998–1999-ben, a piacszerzés kezdeti időszakában bővültek. A legnagyobb hálózattal a Plus rendelkezik, 164 üzlettel, ezt követi a Penny Market 148 és a Profi 71 egységgel. Leggyorsabban a Lidl bővült, amely egy év alatt 51 egységből álló hálózatot alakított ki 2004. novemberi piacra lépése óta.
A bolttípus terjeszkedése következtében a hazai élelmiszer-kiskereskedelemből a diszkontok piaci részesedése az ACNielsen előzetes adatai alapján a 2003-ban regisztrált 13,2 százalékról 2004-ben 14,5-re nőtt, s 2005-ben előreláthatóan 16 százalék körül alakult. A fejlődéssel a hipermarketek is lépést tartottak: a legnagyobb eladóterű üzletekből tavaly összesen 15-öt nyitottak, így számuk 92-re nőtt. A Tesco hipermarket-hálózata 53 egységet, az Interspar 21-et, az Auchan tízet, a Cora hetet, míg a CBA egyet működtet.
A KSH gyorsjelentése szerint folytatódik a kiskereskedelmi konjunktúra. A forgalom tavaly novemberben 7,2, az első–kilencedik hónapban 5,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. Az átlagnál gyorsabban (8,1 százalékkal) nőtt novemberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi forgalom. Ezen belül a legdinamikusabban a hipermarketek, szupermarketek eladásai bővültek. A kisebb alapterületű üzletekkel együtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 8,5 százalékkal nőtt, az élelmiszerboltok eladásai ezen belül szerényebb mértékben, 4,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi értéket.

Orbán Viktor: A devizahitelesek katasztrófáját a baloldal hozta Magyarország nyakára