Márciusban indulhat a baranyai forgalom

Vidéki repterek

Munkatársainktól
2006. 01. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baranya megyében a Pécs-pogányi repülőtér fejlesztése került középpontba az elmúlt években; a légikikötő területén épülő utasterminál átadásával idén március 26-án indulhat meg a forgalom. A baranyai megyeszékhelytől délre elhelyezkedő légikikötő Pécs város és Pogány tulajdonába tartozik; a nemzetközi repülőgépek fogadását jelentős fejlesztések előzték meg. Az 1500 méter hosszú, szilárd burkolatú kifutópálya, a hozzá tartozó gurulóúttal, illetve a csapadékelvezető rendszerrel két éve készült el, a 2005-ös esztendő nagyberuházásai közé tartozott a pályavilágítás és a navigációs rendszer kiépítése. Az új utasforgalmi terminál a tervek szerint március 26-ig készül el. Mindeddig ötmilliárd forintba kerültek a fejlesztések, a források jelentős részét a pécsi önkormányzat, a Dél-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács, illetve a Baranya Megyei Önkormányzat biztosította.
Mint azt Ács Gyula, a Pécs-pogányi Repülőteret Működtető Kft. vezetője lapunknak elmondta, az új terminál évente mintegy 100 ezer utas fogadására is alkalmas, de a létesítmény bővíthető. Véleménye szerint ilyen utasforgalom mellett a légikikötőt üzemeltető cég költségei megtérülnek, az eddigi beruházások azonban elsősorban a városnak, illetve a baranyai régiónak nyújthatnak lehetőséget a fejlődésre. A régióban a turizmus fejlődése igen biztató, és a befektetők érdeklődését is felkeltik a vidéki repülőterek. Önmagában egy repülőtér nem jelent garanciát arra, hogy a befektetők megjelenjenek a területen, ám a hazai és a nemzetközi tapasztalatok is azt mutatják: egy magas színvonalat biztosító repülőtér kialakítása a régiót is felértékeli. A repülőtéren az új terminál átadásával egy időben fogadnák, illetve indítanák az első menetrend szerinti nemzetközi járatot, amely Pécs és Bécs között közlekedik. A járatot az Austrian Airlines üzemelteti. Ács Gyula közlése szerint a kifutópályát legfeljebb 46 tonnás, azaz mintegy 100 utas szállítására alkalmas légi járművek használhatják, az adott forgalmi igények szerint viszont a jelenlegi infrastruktúra továbbfejleszthető. Az utasforgalommal együtt a cargo, azaz a légi áruszállítás is fejlődhet a repülőtéren, ilyen projektekre már tervek is készültek. Pécsen eddig nemzetközi nagyvállalatok is megtelepedtek, így például a British American Tobacco vagy a mikroelektronikai termékeket előállító Elcoteq, amely 5500 embert foglalkoztat. Ezeknek a nagy cégeknek kedvező, ha működik a közelben nemzetközi repülőtér, a kölcsönös előnyök kiaknázása újabb befektetéseket hozhat a régiónak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.