Átlagosan öt százalékkal drágultak tegnaptól az autópálya-használati díjak 2005-höz képest, annak ellenére, hogy az áfa is ugyanilyen mértékben csökkent. Idén még a kamionokra érvényes egynapos és éves matricák ára is emelkedik.
Január elsejétől drágábban vehető igénybe az országos autópálya-hálózat. A kamionokra érvényes egynapos és éves matricák kivételével valamennyi díjkategóriában emelkedik a tarifa. A négynapos, személygépjárművekre érvényes matrica ára – D1-es kategóriában – 1120-ról 1170 forintra emelkedett. Ugyanebben a kategóriában a 3,5 tonna össztömeg alatti autóknak és motorkerékpároknak a heti matricáért 2300 helyett 2500 forintot, az egy hónaposért 3900 helyett 4200 forintot, míg az éves matricáért 35 ezer helyett 37 ezer forintot kell fizetni. A 3,5–7,5 tonna össztömegű D2-es díjkategóriájú járművek esetében a tíznapos matrica díja 6300-ról 6500-ra, a havi 11 500-ról 12 500-ra, míg az éves 101 ezerről 106 ezer forintra emelkedett. Ugyanígy a 7,7–12 tonnás D3-as járművek esetében 9800 helyett 10 ezer, 16 700 helyett 18 ezer, illetve 150 ezer helyett 158 ezer forintot fizetnek az autósok a matricáért.
A D4-es kategóriájú heti matrica ára 12 500 helyett 13 ezer forint lesz, a haviért pedig 21 300 helyett 22 500 forint kell fizetnünk tegnap óta. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter tavaly novemberben azt közölte, hogy a 12 tonna össztömeg feletti járművek (D4-es díjkategória) éves és egynapos úthasználati díja is emelkedik 2006-ban, utóbbinál 37,5 százalékos növekedésről határoztak. Ezt viszont csak azt követően teheti meg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, miután az Európai Unióban módosul az úgynevezett Eurovignette irányelv. A szaktárca tájékoztatása szerint az unióban várhatóan tavasszal változtatják meg a rendeletet. A 12 tonnánál nehezebb járművekre jelenleg legfeljebb 8 eurós napi használati díjat enged kivetni az EU – ami 2000 forint, ennyibe kerül jelenleg a matrica –, a tervek szerint ez a tarifa 11 euróra módosul. A szaktárcánál korábban ehhez igazítva 2750 forintban határozták meg a napi úthasználati díjat, mondván, hogy az országon áthaladó tranzitforgalomból az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. is jelentős bevételre tehet szert.
Az autópályadíjak annak ellenére emelkednek átlagosan 5 százalékkal, hogy január elsejétől a matricák általános forgalmi adója is ugyanilyen mértékben csökken. Kóka János miniszter a drágulást azzal indokolta, hogy tavaly 95 kilométerrel, azaz 14 százalékkal bővült az autópálya-hálózat, így a fenntartási költségek is nőnek. Szakértők viszont arra mutatnak rá, hogy az új építésű autópályák esetében lényegesen kevesebbet kell fenntartásra és fejlesztésre költeni, viszont az új fogyasztói kör megjelenésével emelkedik az autópálya-társaság bevétele.
Az ÁAK Rt. 479 kilométer autópálya, 62 kilométer autóút és főközlekedési út, 222 kilométer csomóponti ág fenntartását és fejlesztését bonyolítja. Tovább csökken a díjmentes szakaszok hossza, mivel az M1-es autópálya Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom közötti szakaszán is fizetniük kell az autósoknak. A díjmentes szakaszok aránya az ÁAK Rt.-hez tartozó hálózaton belül 30 százalék.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség