Fizetett hirdetésben mutatja be az MSZP a sajtóban, illetve óriásplakátokon a hazai gyorsforgalmiút-hálózat bővülésének ütemét. „Aki autópályát épít, jövőt épít. Az MSZP ezért soha nem látott tempóban fejleszti az ország gyorsforgalmiút-hálózatát: a Fidesz által átadott hét kilométerrel szemben 2006 végéig 511 kilométer hosszú autópálya készül el, és ebből csak 64 kilométer az, amit a Fidesz-kormány készített elő” – tartalmazza a hirdetés. A hirdetésben foglaltakkal szemben az az igazság, hogy a csak előkészítettként említett 64 kilométer utat, amit 2002 decemberében helyeztek forgalomba, valójában az Orbán-kormány építtette meg. Az M3-as Füzesabony–Polgár közötti, valamint az M30-as emődi szakaszán a 2002-es kormányváltáskor már az útburkolat is elkészült az ország egyik legnagyobb autópálya-csomópontjával együtt, továbbá megépült Oszlárnál a Tiszát átívelő autópályahíd, ami a Tiszántúlt bekapcsolta a hálózatba. A hirdetés tartalmával ellentétben ebben az esetben lényeges a különbség az előkészítés és a megépítés között. Azok előtt viszont, akik nem követik figyelemmel az autópálya-építések ütemét, ez a tény rejtve marad. Ugyancsak nem tesz említést az MSZP a fizetett politikai hirdetésben arról, hogy a polgári kormány alatt adott megbízást a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a Szekszárdi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó M9-es autóút megépítésére, s a beruházás nagy része még a 2002-es kormányváltás előtt elkészült. A Duna-hidat és az M9-es autóutat 2003-ban adta át a Medgyessy-kormány, ugyanúgy mint az M30-as Emőd–Nyékládháza közötti szakaszát.
Figyelemre méltó az a tény is, hogy csak 2004-ben vett át az NA Rt. olyan autópálya-beruházást, aminek a megépítéséről már a szocialista-liberális kabinet döntött. Ugyan nem számít új építésű sztrádának, de meghatározó fejlesztés volt 2001–2002-ben az M7-es autópálya Érd–Zamárdi szakaszának felújítása és bővítése. Az M7-esen kívül a polgári kormány összességében 109 kilométer új autópálya és két folyami híd beruházásáról, illetve azok megkezdéséről döntött, ami egyáltalán nem derül ki az 1999–2006-os időszak autópálya-fejlesztéseit bemutató MSZP-hirdetésben.
Szakmai körökben ismeretes, hogy az utak építésének előkészítése hasonlóan összetett, nagy léptékű, időt és pénzt igénybe vevő munka – engedélyezési eljárások, földterületek megvásárlása, közművek kiváltása, hatástanulmányok elkészítése –, mint maga az út megépítése. Elsősorban a korábban elvégzett munkáknak köszönhető, hogy 2002-ben a Medgyessy-kabinet meghirdethette az M7-es, M70-es és M3-as autópályák továbbépítését lehetővé tévő tendereket, azaz folytatni tudták a sztrádaprogramot.

Aranyosi Péter tökéletes és nem kér bocsánatot