Nem gyakori az e-bank használata

Munkatársunktól
2006. 01. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánkban egyelőre nem jellemző az e-banking térhódítása, a lakosság jelentős hányada továbbra is inkább a személyes banki ügyintézésben bízik. A GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből kiderül, hogy azon banki ügyfelek, akik az on-line szolgáltatást választják, gyakran végeztetnek banki műveleteket. A 2005. november–decemberi adatok szerint megtakarításokkal a háztartások 27 százaléka rendelkezik. Ez az arány mintegy ötszázalékos csökkenést jelez a szeptember–októberben mért 32 százalékhoz képest. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (64 százalék) továbbra is a forintbetétben bízik, a lakosság csaknem egynegyede pedig hagyományos módon, készpénzben őrzi öszszegyűjtött pénzét.
Az ügyintézés módját tekintve sem történt jelentős változás. A lakosság 82 százaléka továbbra is személyesen tér be bankfiókjába, a válaszadók 34 százaléka pedig a saját számlavezető bankja által üzemeltetett automata segítségével végez banki tranzakciókat. Tízből egy ügyfél részesíti előnyben a telefonos banki ügyintézést. Banki ügyeinek rendezésekor az ügyfeleknek csupán öt-öt százaléka veszi igénybe valamely idegen bank automatáját, illetve az internetet. A mobilbank előnyeit pedig a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők mindössze három százaléka élvezi. Az ügyfelek számlavezető bankjukat átlagosan három-négy hetente keresik fel személyesen, kéthetente pedig telefonon – állapítja meg a felmérés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.