Eddig nem egészen százan jelentkeztek a kormány nagy áfacsökkentési akció nevű kampányához – mondták el lapunk kérdésére az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium sajtóirodáján. Ebből 47-en írták alá a nyilatkozatot és használják a logót. A szaktárca honlapján az aláírók között csak néhány nagy cég és üzletlánc szerepel. A többség kis- és nagykereskedő, kisebb és nagyobb szolgáltató.
Külön érdekesség, hogy a regisztrált cégek között található az ESMA Reklám Kft., amely többszörösen az MSZP-hez köthető. Részben azért, mert tulajdonolja azokat az oszlopreklám-felületeket, amelyek a kampányokban olyan jelentős szerepet játszottak a múltkori választásokon. Az ESMA éveken át kiadója volt a Népszavának, amely szoros szálakkal kötődik a nagyobbik kormánypárthoz. Az ESMA egyébként nem reklámfelületeinek értékesítésekor érvényesíti az áfamérséklést, hanem autóalkatrész-értékesítési kiskereskedelmi tevékenysége során.
Az áfacsökkentés hatásának értékelésekor figyelembe kell venni, hogy folyamatról van szó – mondta kérdésünkre Vámos György. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a minisztériumi lista bővülni fog. Ugyanakkor lesznek olyan kereskedőcégek, amelyek különféle megfontolásokból nem teszik ki az akciós emblémát, még ha alkalmazzák is az árcsökkentést. Különösen a tartós fogyasztási cikkek esetében jellemző, hogy egy-egy aktuális modell piacra dobásával kötik össze az ármérséklést – vélekedett Vámos György.
Az áfacsökkentési akció valódi célja nem az árak csökkentése, hanem a kormány népszerűsítése – vélekedik a Political Capital elemzője. Nagy segítséget jelentettek a kabinetnek azok a cégek, amelyek már karácsony előtt hirdették a csökkentést. A cégek segítenek abban, hogy felszínen maradjon a kormány adóprogramja, méghozzá úgy, hogy az emberek nem tekintenek rá eleve gyanakvással, hiszen nem politikus viszi az ügyet a nyilvánosság elé.
Milyen parkettát érdemes választani?