Népszerűtlen áfaakció

Bár óriásplakátokon hirdette meg a kormány az áfakulcs mérsékléséhez kapcsolódó akcióját, a program eddig kevés eredménnyel járt. Elemzők szerint a kormány a kereskedőket saját népszerűsítésére igyekszik felhasználni.

2006. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddig nem egészen százan jelentkeztek a kormány nagy áfacsökkentési akció nevű kampányához – mondták el lapunk kérdésére az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium sajtóirodáján. Ebből 47-en írták alá a nyilatkozatot és használják a logót. A szaktárca honlapján az aláírók között csak néhány nagy cég és üzletlánc szerepel. A többség kis- és nagykereskedő, kisebb és nagyobb szolgáltató.
Külön érdekesség, hogy a regisztrált cégek között található az ESMA Reklám Kft., amely többszörösen az MSZP-hez köthető. Részben azért, mert tulajdonolja azokat az oszlopreklám-felületeket, amelyek a kampányokban olyan jelentős szerepet játszottak a múltkori választásokon. Az ESMA éveken át kiadója volt a Népszavának, amely szoros szálakkal kötődik a nagyobbik kormánypárthoz. Az ESMA egyébként nem reklámfelületeinek értékesítésekor érvényesíti az áfamérséklést, hanem autóalkatrész-értékesítési kiskereskedelmi tevékenysége során.
Az áfacsökkentés hatásának értékelésekor figyelembe kell venni, hogy folyamatról van szó – mondta kérdésünkre Vámos György. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a minisztériumi lista bővülni fog. Ugyanakkor lesznek olyan kereskedőcégek, amelyek különféle megfontolásokból nem teszik ki az akciós emblémát, még ha alkalmazzák is az árcsökkentést. Különösen a tartós fogyasztási cikkek esetében jellemző, hogy egy-egy aktuális modell piacra dobásával kötik össze az ármérséklést – vélekedett Vámos György.
Az áfacsökkentési akció valódi célja nem az árak csökkentése, hanem a kormány népszerűsítése – vélekedik a Political Capital elemzője. Nagy segítséget jelentettek a kabinetnek azok a cégek, amelyek már karácsony előtt hirdették a csökkentést. A cégek segítenek abban, hogy felszínen maradjon a kormány adóprogramja, méghozzá úgy, hogy az emberek nem tekintenek rá eleve gyanakvással, hiszen nem politikus viszi az ügyet a nyilvánosság elé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.