Miközben a kereskedelmi cégek többsége a forgalom csökkenéséről publikál adatokat, addig a luxuscikkek gyártói továbbra sem panaszkodhatnak a fogyasztói lelkesedés csökkenése miatt. Az autóiparban a tömeggyártók többsége értékesítési gondokkal küzdött tavaly, különösen Európában. A német Porsche viszont ütemesen növelte eredményeit.
A Porsche adózott eredménye 167,5 millió euró a cég üzleti évének jövő héten záruló első felében, 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál – közölték a cégnél tegnap előzetes becslésként. Az adózás előtti eredmény 11,3 százalékkal, 274 millió euróra gyarapodott a 246,1 millió euróhoz képest. A forgalom 15 százalékkal, 3,25 milliárd euróra emelkedett. Az eladott kocsik száma 16,8 százalékkal, 41 750-re nőtt. Ezen belül egyes új típusok értékesítése 20–150 százalék közötti ütemben gyarapodott mennyiségben az egy évvel korábbihoz képest. Az egész üzleti évben több mint 90 ezer kocsi eladására számítanak a cégnél.
A gyár jelezte, hogy a korábbi Cayenne modell iránti kereslet csökkent, ezért az utcai terepjáró karosszériáján változtatásokat eszközölnek. A Porsche forgalmának növekedését nagyban erősítette, hogy az új 911-es típus és a Boxter csukott változata, a Cayman nagy sikert aratott a Porsche törzsvásárlói körében.

Megtámadtak egy kisgyereket a játszótéren, „cigányzabot” nyomtak le a torkán