Teljesen szétesett a még Ron Werber által megálmodott szocialista kampányalakulat: a csapatjáték. Azután, hogy az izraeli kommunikációs stratéga elhagyta az országot, illetve Tóbiás József korábbi kampányfőnök is kiszorult a szűken vett pártvezetésből, csak egyszer hívta össze Hiller István MSZP-elnök és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a hírhedté vált rohamcsapatot, amelynek tagjai így a párt helyi kampánycsapataiban próbálják meg kamatoztatni tudásukat, a központtól függetlenül. Úgy tudjuk, hogy a Köztársaság téren a közeljövőben nem tervezik negatív kampány beindítását (a januárra tervezett szélkakas motívumra épülő kommunikációs offenzíva is kitolódik), mert úgy vélik, a szocialisták támogatottsága megfelelő. Szocialista informátoraink szerint a stratégia most az, hogy a Fideszről terjedjen el a „sárdobálásra” való hajlam, amit a Magyar Vizsla nevezetű kiadvánnyal kívánnak demonstrálni. Egyik forrásunk úgy látja, Sólyom László köztársasági elnök újévi, a társadalmi béke megőrzését hangsúlyozó beszéde is alátámasztja az MSZP jelenlegi stratégiáját, hogy a választók a nyugodt, párbeszédre képes politikai erő iránt nyitottabbak.
Mindettől függetlenül a párttól független médiumok, illetve balliberális gondolkodók várhatóan folytatják az elsősorban Orbán Viktor elleni érvelést a Fidesz vezetőjének démonizálásával.
*
Erre utal Vásárhelyi Mária a hírszerző.hu-nak adott nyilatkozata, amelyben kifejti: „az úgynevezett Orbán-fóbiának érthető okai vannak: ha visszatérnek, nem egyszerű kormányváltás lesz, hanem a mindennapok legintimebb bugyraiba is betolakodnak, egészen a hálószobánkig jönnek; nemcsak a közéletet kívánják a saját arculatukra formálni, hanem a magánszférát is megpróbálják befolyásuk alá vonni”.
Többen úgy vélik azonban, hogy a szoros választási verseny miatt előbb-utóbb a szocialista korteskedés is durvulni fog, erre utalnak a párt hagyományai is. Az előző országgyűlési voksoláskor a „tények és hazugságok” című brosúrával, illetve 23 millió román megjelenésével riogató MSZP az EP-választásoknak háborús retorikával, „katonákkal” kívánt nekimenni. Az Index inkognitóban vett részt egy eligazításon, ahol az akkori kampányfőnök hangoztatta: „ezen a meccsen fair play díjat nem osztanak, nem érdekelnek az etikai és a választási kódexek”. Ebben a kampányban jelentetett meg a párt egész oldalas hirdetéseket, a „Fidesz hazugsággyáráról” rántva le a leplet. – Hatalomra éhes politikusaik megint sorozatban gyártják a rágalmakat, mindenkit sárral dobálnak, aki nem úgy gondolkodik, mint ők – reklámozták akkor önmagukat a szocialisták.
Malőr a tagkártyával. A Népszabadság a napokban cikket közölt az MSZP-ben bevezetendő új csipkártyás tagságiról, amellyel különböző kedvezményeket vehetnének igénybe a szocialisták. A plasztiklapot be is mutatta (hasonlóan a Heti Világgazdasághoz) a napilap. A Marczipán István nevére kiállított tagsági igazolványon egy mobilszám is fel volt tüntetve. A Magyar Hírlap írásából kiderült, hogy egy magánszemély telefonszámát sikerült – adatvédelmi szempontból aggályos körülmények között – nyilvánosságra hozni hazánk piacvezető újságjának. Az érintett személy a történteket „abszurdumnak, teljes őrületnek” minősítette, és jelezte: ügyvédjével konzultál, miképp vehetne elégtételt.

Keresik a kismotorral forgalomba hajtó gyerek megmentőit