Orbán lesz az MSZP kampánycélpontja

A közeljövőben nem tervezik negatív kampány beindítását a Köztársaság téren, mert úgy vélik, hogy az MSZP erős társadalmi támogatottsága ezt most nem indokolja. Ennek ellenére – amint azt a történelmi példák mutatják –, ha szoros választási versengésre van kilátás, az MSZP nem fog válogatni az eszközökben.

Munkatársainktól
2006. 01. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Teljesen szétesett a még Ron Werber által megálmodott szocialista kampányalakulat: a csapatjáték. Azután, hogy az izraeli kommunikációs stratéga elhagyta az országot, illetve Tóbiás József korábbi kampányfőnök is kiszorult a szűken vett pártvezetésből, csak egyszer hívta össze Hiller István MSZP-elnök és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a hírhedté vált rohamcsapatot, amelynek tagjai így a párt helyi kampánycsapataiban próbálják meg kamatoztatni tudásukat, a központtól függetlenül. Úgy tudjuk, hogy a Köztársaság téren a közeljövőben nem tervezik negatív kampány beindítását (a januárra tervezett szélkakas motívumra épülő kommunikációs offenzíva is kitolódik), mert úgy vélik, a szocialisták támogatottsága megfelelő. Szocialista informátoraink szerint a stratégia most az, hogy a Fideszről terjedjen el a „sárdobálásra” való hajlam, amit a Magyar Vizsla nevezetű kiadvánnyal kívánnak demonstrálni. Egyik forrásunk úgy látja, Sólyom László köztársasági elnök újévi, a társadalmi béke megőrzését hangsúlyozó beszéde is alátámasztja az MSZP jelenlegi stratégiáját, hogy a választók a nyugodt, párbeszédre képes politikai erő iránt nyitottabbak.
Mindettől függetlenül a párttól független médiumok, illetve balliberális gondolkodók várhatóan folytatják az elsősorban Orbán Viktor elleni érvelést a Fidesz vezetőjének démonizálásával.
*
Erre utal Vásárhelyi Mária a hírszerző.hu-nak adott nyilatkozata, amelyben kifejti: „az úgynevezett Orbán-fóbiának érthető okai vannak: ha visszatérnek, nem egyszerű kormányváltás lesz, hanem a mindennapok legintimebb bugyraiba is betolakodnak, egészen a hálószobánkig jönnek; nemcsak a közéletet kívánják a saját arculatukra formálni, hanem a magánszférát is megpróbálják befolyásuk alá vonni”.
Többen úgy vélik azonban, hogy a szoros választási verseny miatt előbb-utóbb a szocialista korteskedés is durvulni fog, erre utalnak a párt hagyományai is. Az előző országgyűlési voksoláskor a „tények és hazugságok” című brosúrával, illetve 23 millió román megjelenésével riogató MSZP az EP-választásoknak háborús retorikával, „katonákkal” kívánt nekimenni. Az Index inkognitóban vett részt egy eligazításon, ahol az akkori kampányfőnök hangoztatta: „ezen a meccsen fair play díjat nem osztanak, nem érdekelnek az etikai és a választási kódexek”. Ebben a kampányban jelentetett meg a párt egész oldalas hirdetéseket, a „Fidesz hazugsággyáráról” rántva le a leplet. – Hatalomra éhes politikusaik megint sorozatban gyártják a rágalmakat, mindenkit sárral dobálnak, aki nem úgy gondolkodik, mint ők – reklámozták akkor önmagukat a szocialisták.

Malőr a tagkártyával. A Népszabadság a napokban cikket közölt az MSZP-ben bevezetendő új csipkártyás tagságiról, amellyel különböző kedvezményeket vehetnének igénybe a szocialisták. A plasztiklapot be is mutatta (hasonlóan a Heti Világgazdasághoz) a napilap. A Marczipán István nevére kiállított tagsági igazolványon egy mobilszám is fel volt tüntetve. A Magyar Hírlap írásából kiderült, hogy egy magánszemély telefonszámát sikerült – adatvédelmi szempontból aggályos körülmények között – nyilvánosságra hozni hazánk piacvezető újságjának. Az érintett személy a történteket „abszurdumnak, teljes őrületnek” minősítette, és jelezte: ügyvédjével konzultál, miképp vehetne elégtételt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.