A csőd felé repítheti az olasz nemzeti légitársaságot az utóbbi napok sztrájkja, amely ezúttal a munkavállalók szerződésének megújítása körül robbant ki. Összesen öt szakszervezet karolta fel a leépítéssel fenyegetett gépkarbantartók ügyét, kihasználva a téli olimpia közelgő dátumát s a néhány hét múlva esedékes általános választások miatti kampányidőszakot.
A nehéz helyzetben lévő Alitalia pénzügyi szanálására vállalkozó Giancarlo Cimoli vezérigazgató a vállalat feltőkésítése és áramvonalasítása nyomán újabb befektetők számára igyekezne vonzóbbá tenni a jelenleg hatalmas adósságokkal és deficittel küszködő társaságot, a kivételesen erős szakszervezetek azonban ezt évek óta akadályozzák.
A Berlusconi-kormány több minisztere már a légitársaság csődjét is kilátásba helyezte, teljes mértékben a szakszervezetekre hárítva a felelősséget a gyakori sztrájkok okozta anyagi károk és az utasok bizalomvesztése miatt. A tárcavezetők szerint véget kell vetni annak az állapotnak, hogy a légitársaság vezetői folyamatosan Canossát járnak költségvetési támogatásokért, tőkeemelésért vagy kölcsönért, hogy fedezzék a tetemes veszteségeket. Más kormánytagok viszont a légitársaság finanszírozása mellett törtek lándzsát, elsősorban az itáliai turizmusból származó potenciális piac védelmére. Silvio Berlusconi egyértelmű támogatásáról biztosította a szanálási tervet, s elutasította a privatizáció vagy a bezárás gondolatát, a gyakori sztrájkokért pedig a baloldal támogatását élvező szakszervezeteket okolta.
A helyzetet súlyosbítja, hogy ebben a kiélezett helyzetben jelentette be Cimoli a Volare légitársaság megvásárlását, ami végleg elszabadította az indulatokat a légitársaságnál.

NAV-vizsgálat is indulhat Karácsony Gergelyék felelőtlen gazdálkodása miatt