SIM kártya töltése internetről

Különleges szolgáltatást vezetett be a T-Mobile Rt. Az egyes szolgáltatások használatát egyszerűsítő, SIM kártyára tölthető alkalmazásokat a mobilcég előfizetői ezentúl internetről saját maguk választhatják ki, és telepíthetik a hálózaton keresztül.

Munkatársainktól
2006. 01. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folyamatosan bővül a legkorszerűbb, úgynevezett dinamikus SIM kártyák száma, amelyek a telefonszámok és sms-ek tárolási lehetőségén túl önálló memóriával rendelkeznek. Ez a memória lehetővé teszi, hogy a kártyákra a szolgáltató hasznos alkalmazásokat – többek között banki szolgáltatások, e-mail, mobil lottó elérését segítő menüt – telepítsen előzetesen. A telefon menürendszeréből elérhető felület a mobil lottó esetén segít például a szelvények kitöltésében, az ügyfélnek így nem szükséges különböző kódokat megjegyeznie.
A jövőben a T-Mobile ügyfelei saját maguk választhatják meg, hogy a SIM kártyára telepíthető programok közül melyiket szeretnék használni. A társaság honlapjának felületéről ugyanis OTA (over the air) megoldással, azaz a mobilhálózaton keresztül telepíthetnek és törölhetnek SIM alkalmazásokat. Megtekinthetik a kártyán található szolgáltatások aktuális listáját, illetve az elérhető és telepíthető szolgáltatások leírását is. Az alkalmazások letöltéséhez dinamikus előfizetői SIM kártya szükséges.
Néhány napja közölte a T-Com és a T-Mobile, hogy ma bevezeti első közös ajánlatát, a mobil- és a vezetékes hálózatok között kedvezőbb telefonálást lehetővé tévő Oda-vissza csomagot. A kedvezményes ajánlat annak köszönhető, hogy január közepén megkezdődik a Magyar Telekom és a T-Mobile üzlethálózatának egyesítése.
A Magyar Telekom és a T-Mobile decemberben jóváhagyott egyesülésének célja a tagvállalatok közötti szinergiák kiaknázása, különös tekintettel az ügyfélbázis megtartására és fejlesztésére, a hatékonyság és a költségszintek optimalizálására, illetve az új innovatív technológiai lehetőségekből adódó előnyök kihasználására.
Az ügyfelek számára a legfontosabb előnyt a kedvezőbb ajánlatok megjelenése, az új termékek egyszerűbb használata és a könynyebb ügyintézés jelenti. Ezek egyik első eleme a most bevezetendő közös ajánlat.
A kedvezményeknek köszönhetően a Magyar Telekom-csoport ügyfelei előnyösebb feltételekkel telefonálhatnak: az ajánlat egész nap 0 forintos percdíjért tesz lehetővé telefonálást mobil- és vezetékes számok között, így nem kell alkalmazkodni a csúcs- és a csúcsidőn kívüli időszakok váltakozásához.
Bizonyos korlátozások mellett egy vezetékes T-Com telefonszámról bruttó 990 forintért akár 4 kiválasztott, egy előfizetőhöz vagy számlafizetőhöz tartozó T-Mobile szám egész nap 0 forintos percdíjjal hívható. A kiválasztott T-Mobile-számok, SIM kártyánként havi bruttó 990 forintért, bármilyen napszakban 0 forintos percdíjjal hívhatják egymást, s azt a T-Com-számot, amelynek előfizetője kiválasztotta őket.
A két ajánlat csak együtt vehető igénybe. Igény esetén a T-Com ügyfele, havi bruttó 790 forintért, kiegészítő opciót is választhat, amelynek köszönhetően a kiválasztott T-Mobile-számok mellett további két T-Com vezetékes számot hívhat 0 forintos percdíjért egész nap. Nemcsak T-Com-előfizetők választhatnak akár négy T-Mobile-számot, hanem azok a T-Mobile-előfizetők is, akik megfelelnek a kedvezmény igénybevételi feltételeinek, jogosultak T-Com-számot választani, a megfelelő feltételek teljesülése mellett. A Magyar Telekom-csoport ügyfelei a jövőben az ügyeiket is egyszerűbben intézhetik, hiszen egy helyen elérhetők lesznek a csoport szolgáltatásai. Az egységes T-Pont bolthálózat kialakítása január közepén indul és várhatóan 2006 végéig lezárul.



Ünnepnapi üzenetek. A rövid szöveges üzenet továbbra is nagy népszerűségnek örvend, hiszen 2005. december 24-én, 25-én, 26-án, valamint december 30-án, 31-én és 2006. január 1-jén, azaz 6 nap leforgása alatt összesen 31 668 000 sms-t küldtek a T-Mobile ügyfelei. A tavalyi évhez képest több mint 6 százalékkal több üzenet legnagyobb részét karácsony napján és szilveszterkor indították útnak az előfizetők. December 24-én a 10,5 milliót, december 31-én pedig a 9 milliót közelítette meg a küldött szöveges üzenetek száma. Egy átlagos naphoz képest ez a mennyiség 6,3-szor, illetve 5,5-szer volt nagyobb. Az év utolsó napjának estéjén például az sms-ek száma olyannyira megnőtt, hogy a legforgalmasabb órában a T-Mobile sms-központja több mint 1,021 millió szöveges üzenetet kézbesített. Az ünnepek alatt sokan látogatták meg a T-Mobile t-zones WAP-portálját is, ahol a szokásos gazdag tartalom mellett a karácsonyi és szilveszteri összeállítás hasznos információiból, letölthető képekből, üdvözlősms-ekből lehetett válogatni. A t-zones WAP-portált a
T-Mobile-osok a már jelzett időszakban összesen 350 ezer alkalommal keresték fel – a tavalyihoz képest 30 százalékkal többször –, és ott a mobiltelefonos böngészés, chatelés, üzenetküldés és e-mailezés során 16,2 millió oldalt töltöttek le az ügyfelek.

(Bozay Gergely, Jámbor Gyula, K. Tóth László, Puskás Bence, Putsay Gábor)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.