Csak azután írta alá a VDSZSZ a 2006-os bérmegállapodást és kollektív szerződést (ksz), illetve vonta vissza sztrájkfenyegetését, hogy a MÁV ZRt.-vel háttér-megállapodást kötött – állítja a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete. Az egyezség szerint a vasúti alapítású, új társaságokba került szakszervezeti tagok után járó munkaidő-kedvezmény pénzbeli megváltását továbbra is a MÁV fizeti a két szervezetnek. A pályavasutasok szerint a VDSZSZ december 21-én felhozott sztrájkfenyegetési indokai ráadásul nem feleltek meg a valóságnak, hiszen a munkarenddel, a túlórakerettel összefüggő javaslataitól a munkáltató ekkor már rég elállt. A bérfejlesztés mértékére tett javaslat pedig már akkor is annyi volt, amennyiről december 23-án megegyezés született. Az indokolatlan sztrájkfenyegetés, továbbá amiatt, hogy a háttéralku előbb köttetett meg, mint a negyvenháromezer vasutast érintő bér- és ksz-megállapodás, a szervezet úgy ítéli meg: a VDSZSZ lejáratta a sztrájk intézményét. A háttéralku egyébként év végéig eleve hatályos, majd a nemsokára megkötendő új, középtávú – azaz 3-4 évre szóló – megállapodás hatályának idejére hosszabbítják meg, noha nem tudható, hogy az új társaságok meddig maradnak a jelenleg 80 milliárdos adóssággal küszködő MÁV tulajdonában.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete ugyancsak önös célok elérésének tudja be a VDSZSZ sztrájkfenyegetését. Álságosnak tartja továbbá a VDSZSZ elnökének nyilatkozatait, mert míg Gaskó István a szakszervezeti mozgalom összefogásának híveként tünteti fel magát, addig az utóbbi években bíróság és ügyészség előtt támadta meg valamennyi vasutas-szakszervezetet, függetlenségük elvesztésével, reprezentativitásuk hiányával vádolva őket. Gaskó Istvánt lapzártánkig nem értük el.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség