Szocialista kampánytervek a Metróval

A Miniszterelnöki Hivatal csaknem 300 millió forintot szán a kormányzatot jó színben feltüntető cikkek elhelyezésére sajtótermékekben. Kolber István tárca nélküli miniszter környezetéből került lapunkhoz az a levél, amelynek feladója a Metro újság baloldali kampánylappá alakításáról ír.

Bodacz Balázs
2006. 01. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter a címzettje annak az elektronikus levélnek, amely a szerkesztőségünk birtokába jutott. A dokumentumban többek között az olvasható: „A Metro révén minden háztartásba el lehet jutni, ami semmilyen más médián keresztül nem biztosítható. (…) Igaz, a Metro tartalmi töltése elég munkaigényes, de ígéretünkhöz híven a szakmai anyagok válogatásában és a szerkesztőség munkájának felügyeletében részt tudunk vállalni.”
*
A levélíró arra kéri Kolbert, hogy mihamarabb alakítsa ki végleges álláspontját a Metróval történő együttműködést illetően, mert a terjesztés „megszervezése is sürgeti a döntést”. A minisztérium kívánalmainak megfelelő cikkeket – áll a levélben – „a megállapodás szerint a lap újságírói készítik, és a kiadó gondoskodik a terjesztésről is”.
Téri Balázs, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) kommunikációs igazgatóságának munkatársa lapunk kérdésére elismerte, hogy egy közbeszerzési pályázaton kiválasztott, Mind Share Digital nevű céggel szerződést kötöttek médiakampányok lebonyolítására. E médiavásárló cégen keresztül került a képbe a Metro újság is. Téri elmondta: ismeri a lapunkhoz eljutott dokumentumot, „de az csak egy belső szakmai anyag volt, azóta már más koncepció mentén dolgozunk”. Ennek részleteiről annyit közölt, hogy a Kolber-féle minisztérium alá rendelt három hivatal, az Országos Területfejlesztési Hivatal, a Magyar Turisztikai Hivatal és az Országos Lakás- és Építésügyi Hivatal szakmai programjait népszerűsítik majd. „A Metro révén el tudunk jutni a panel lakótelepeken élőkhöz is” – mondta Téri, hozzátéve: elsősorban mégis a megyei napilapokra összpontosítanak. Azt azonban tagadta, hogy a szerkesztőségek munkájába bele kívánnának szólni. Mint megtudtuk, a kancellária nagyjából 300 millió forintot költ programjainak népszerűsítésére.
Hivatal Péter, a Metrót tulajdonló vállalkozás vezérigazgatója lapunknak elmondta: meglepő a Kolbernek írt levél tartalma. – Mi a pénzükért csak felületet adunk. Azt azzal tölti meg a minisztérium, amivel akarja – mondta. Állítása szerint a lap munkájába senki nem szólhat bele.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.