Klasszikus kollaborációs jelenségre hívta fel a figyelmet a lap, amely manapság minden korábbinál nagyobb rendszerességgel közöl a Bush-kormány iraki akciójára nézve terhelő cikkeket. Tegnapi számukban – az iraki választásokat megelőző médiakampány visszásságait feltáró sorozatukat folytatva – arról számoltak be, hogy fizetség ellenében iraki szunnita vallási vezetők is segítséget nyújtottak a propagandamunkában az amerikai védelmi minisztérium illetékes alvállalkozójának. A lap emlékeztet arra, hogy korábbi írásukból kiderült: a kérdéses cég, a Lincoln Group amerikai katonák által írt pozitív cikkeket jelentetett meg pénzért iraki újságokban.
A médiacég egyik alkalmazottjára hivatkozva a New York Times azt közölte, hogy a Pentagon 2005 elején arra kérte üzleti partnerét: kutasson fel olyan vallási vezetőket Irakban, akik a főleg szunniták lakta és a lázadók egyik hátországaként szolgáló el-Anbár tartományban segíthetnének ösztönözni az embereket a parlamenti választásokon való szavazásra és a lázadókkal való együttműködésük megszakítására. A cég három-négy szunnita vallási vezetőt kért fel tanácsadásra, valamint arra, hogy katonai parancsnokok számára írjanak jelentéseket a propagandakampányok tartalmáról. A Lincoln Group ügyvezetője kijelentette: a legtöbb ember, akivel találkoznak, nem is akar anyagi ellenszolgáltatást, csak kapcsolatot teremteni.
Magyar tankok bevetésen? A december 15-i iraki választásokkal kapcsolatos műveletekben már bevetették azt a 77 darab T–72-es harckocsit, amelyet Gyurcsány Ferenc kormányfő adományozott a megszállókkal együttműködő iraki kormányzatnak – olvasható ki a Washington Times egy minapi cikkéből, amelyben arról ír, hogy az iraki kormánycsapatok „megmentőként” üdvözölték a tankokat, mivel kevés a páncélosuk. (Z. G.)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség