Újabb sikerjelentések várhatók

Bár állítása szerint nincs köze hozzá, újabb – 400 millió forintos – médiakampány lebonyolítására adott megbízást a napokban a munkaügyi tárca. A gazdasági tárca is további két tender kiírására készül.

Dénes Zoltán
2006. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Év elején csatlakozott a többi kormányzati hirdetőhöz a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium (FMM) is. Korábban a tárca 40 millió forintos kiadással járó médiakampányt indított, mellyel a Hálózat TV-nél, a Rádió C-nél, a Gazdasági Rádiónál, a Klubrádiónál olyan műsorokat támogattak, amelyek ismertették a minisztérium által elindított programokat. Hasonló tájékoztató sorozatokat közölt támogatással a Magyar Hírlap és a Népszava is.
Ezt követően a napokban megjelent Közbeszerzési Értesítő arról tájékoztatott, hogy a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium a humánerőforrás-fejlesztési (HEFOP) operatív program elnevezésű uniós pályázataival kapcsolatos komplex PR- és médiatevékenység megtervezésére és kivitelezésére, a Saatchi and Saatchi Reklámügynökség Kft.-t bízta meg, nettó 400 millió forintért. A médiakampány részleteiről a munkaügyi minisztériumnál próbáltunk érdeklődni. Az FMM szóvivője, Schrancz Edit érdeklődésünkre leszögezte: a szóban forgó 400 millió forint nem a munkaügyi minisztérium pénze, hanem uniós kötelezvény. Elmondása szerint ezt a program eredményeinek propagálására lehet fordítani, ahhoz semmi köze sincs a szaktárcának. Legfeljebb annyi, hogy a program főigazgatóságként – az összes munkaügyi központhoz hasonlóan – a munkaügyi minisztériumhoz tartozik. A szerződéshez természetesen a foglalkoztatási tárca mint felügyeleti szerv aláírása kellett, de azt, hogy a dokumentumban mi szerepel, nem az FMM határozta meg – mondta Schrancz Edit. Hozzátette: a munkaügyi tárca csak névleg szerepel a pályázatban, a hirdetési kampánynyal kapcsolatos kérdésekkel pedig a HEFOP elnökéhez, Rózsa Judithoz kell fordulni. Rózsa Judit lapunkat arról tájékoztatta, hogy a kampánnyal kapcsolatban még folyik a szakmai tervezés, az eredeti ütemezés szerint a hirdetések tavasszal kerülnek a különböző lapokba, televíziókba, plakátokra.
Egyébként a Hefop a 2004 és 2006 közötti Nemzeti fejlesztési terv részeként, három szakminisztérium – az egészségügyi, az oktatási tárca, valamint a foglalkoztatáspolitikai minisztérium – együttműködésében, 750 millió eurós támogatásból valósul meg. A programok végrehajtásáért a FMM-ben működő Hefop-irányító hatóság a felelős. Szakértők szerint érdekesnek tekinthető az FMM viszonya a -hoz, hiszen ha valamely uniós pénzt felhasználó programjának bejelentéséről van szó, akkor a tárca nem késlekedik miniszteri szinten képviseltetni magát, ellenben a hirdetéshez – mint a szóvivő mondta – nincs közük.

Kóka újabb kampányt indít. Ismét reklám-, PR- és médiavásárlási feladatokra két részből álló tendert írt ki a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). Ábrahám Gergely, Kóka János gazdasági miniszter szóvivője lapunknak nem kívánta megmondani, milyen összegben rendelnek idén reklámokat és ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, mindössze annyit közölt, hogy a versenyeztetés első részében a médiatervezésről és a médiavásárlásról, a második részben pedig a reklám- és PR-feladatok elvégzéséről döntenek. Az ügynökségek kiválasztásáról február 21-én dönt a tárca. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a GKM tavaly annyi közpénzért rendelt meg kommunikációs kampányokat, hogy végül túllépte erre vonatkozó keretét, így a Kóka János aláírásával megjelent három hirdetéssorozatot már a MeH volt kénytelen kifizetni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.