Év elején csatlakozott a többi kormányzati hirdetőhöz a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium (FMM) is. Korábban a tárca 40 millió forintos kiadással járó médiakampányt indított, mellyel a Hálózat TV-nél, a Rádió C-nél, a Gazdasági Rádiónál, a Klubrádiónál olyan műsorokat támogattak, amelyek ismertették a minisztérium által elindított programokat. Hasonló tájékoztató sorozatokat közölt támogatással a Magyar Hírlap és a Népszava is.
Ezt követően a napokban megjelent Közbeszerzési Értesítő arról tájékoztatott, hogy a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium a humánerőforrás-fejlesztési (HEFOP) operatív program elnevezésű uniós pályázataival kapcsolatos komplex PR- és médiatevékenység megtervezésére és kivitelezésére, a Saatchi and Saatchi Reklámügynökség Kft.-t bízta meg, nettó 400 millió forintért. A médiakampány részleteiről a munkaügyi minisztériumnál próbáltunk érdeklődni. Az FMM szóvivője, Schrancz Edit érdeklődésünkre leszögezte: a szóban forgó 400 millió forint nem a munkaügyi minisztérium pénze, hanem uniós kötelezvény. Elmondása szerint ezt a program eredményeinek propagálására lehet fordítani, ahhoz semmi köze sincs a szaktárcának. Legfeljebb annyi, hogy a program főigazgatóságként – az összes munkaügyi központhoz hasonlóan – a munkaügyi minisztériumhoz tartozik. A szerződéshez természetesen a foglalkoztatási tárca mint felügyeleti szerv aláírása kellett, de azt, hogy a dokumentumban mi szerepel, nem az FMM határozta meg – mondta Schrancz Edit. Hozzátette: a munkaügyi tárca csak névleg szerepel a pályázatban, a hirdetési kampánynyal kapcsolatos kérdésekkel pedig a HEFOP elnökéhez, Rózsa Judithoz kell fordulni. Rózsa Judit lapunkat arról tájékoztatta, hogy a kampánnyal kapcsolatban még folyik a szakmai tervezés, az eredeti ütemezés szerint a hirdetések tavasszal kerülnek a különböző lapokba, televíziókba, plakátokra.
Egyébként a Hefop a 2004 és 2006 közötti Nemzeti fejlesztési terv részeként, három szakminisztérium – az egészségügyi, az oktatási tárca, valamint a foglalkoztatáspolitikai minisztérium – együttműködésében, 750 millió eurós támogatásból valósul meg. A programok végrehajtásáért a FMM-ben működő Hefop-irányító hatóság a felelős. Szakértők szerint érdekesnek tekinthető az FMM viszonya a -hoz, hiszen ha valamely uniós pénzt felhasználó programjának bejelentéséről van szó, akkor a tárca nem késlekedik miniszteri szinten képviseltetni magát, ellenben a hirdetéshez – mint a szóvivő mondta – nincs közük.
Kóka újabb kampányt indít. Ismét reklám-, PR- és médiavásárlási feladatokra két részből álló tendert írt ki a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). Ábrahám Gergely, Kóka János gazdasági miniszter szóvivője lapunknak nem kívánta megmondani, milyen összegben rendelnek idén reklámokat és ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, mindössze annyit közölt, hogy a versenyeztetés első részében a médiatervezésről és a médiavásárlásról, a második részben pedig a reklám- és PR-feladatok elvégzéséről döntenek. Az ügynökségek kiválasztásáról február 21-én dönt a tárca. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a GKM tavaly annyi közpénzért rendelt meg kommunikációs kampányokat, hogy végül túllépte erre vonatkozó keretét, így a Kóka János aláírásával megjelent három hirdetéssorozatot már a MeH volt kénytelen kifizetni.

Ez a KRESZ-szabály sokaknál kiverte a biztosítékot