Újszülöttekkel kampányolnak

Újabb önreklámkampányba kezd a kormány, ezúttal azt a babakötvényt „ismertetik” 114 millió forint plusz áfa közpénzből a lakossággal, amely mindenkinek alanyi jogon jár. A Fidesz újabb méregdrága kormányzati sikerpropagandát emleget a babakötvény kapcsán.

Czirják Imre
2006. 01. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha tud róla, ha nem, alanyi jogon jár a 40 ezer forintos babakötvény minden 2006. január elsejétől született csecsemőnek. Batiz András kormányszóvivő tegnap mégis arról számolt be, hogy a kormány újabb „tájékoztató” kampányba kezd a konstrukcióról. Az MSZP–SZDSZ-kabinet kampánya 114 millió forintjába kerül az adófizetőknek. Ez az összeg az említett 40 ezer forinttal számolva 2850 újszülött kötvényére lenne elegendő. Batiz kérdésünkre kifejtette: az akció január 2-től január 29-ig tart, a kormány a napilapokban egy-egy alkalommal, 12 hetilapban szintén egy-egy alkalommal, tíz honlapon, négy televízióban és öt rádió frekvenciáin hirdet. A költségekben a reklámok kidolgozása is szerepel.
Kérdésünkre Batiz azzal indokolta az akció létjogosultságát, hogy a kormány ezzel szeretné elérni: a szülők saját befizetéseikkel is növeljék a babakötvényhez kapcsolódó Start számlán halmozódó öszszeget. Szakemberek viszont arra hívták fel a figyelmet: a szülők tájékoztatása lényegesen hatékonyabban lenne megoldható egy külön a számukra készített tájékoztató füzettel, ami ráadásul lényegesen kevesebbe, néhány millió forintba kerülne az adófizetőknek.
A szóvivő tegnap arról is tájékoztatott, hogy még mindig nem kötöttek szerződést a babakötvénnyel kapcsolatban a kereskedelmi bankokkal. Csupán tárgyalnak pénzintézetekkel, amelyek „jelezték”, hogy részt vennének a babakötvényprogramban. Szerencsére az idén eddig született kisbabák ettől függetlenül megkapják saját kötvényeiket. Arra a kérdésünkre, hogy Göncz Kinga családügyi miniszter miért nem utazott el az év első újszülöttjéhez, miért csak az első budapesti babát látogatta meg, Batiz András elmondta: „Január elsején az első fővárosi és az első nem budapesti újszülött egyaránt érdeklődést vált ki, érkezésükről beszámol a sajtó is. A miskolci baba édesanyja is éppen olyan kötvényt kapott, mint a budapesti, csak azt nem Göncz Kinga adta át, hanem más.”
Halász János, a Fidesz-frakció szóvivője úgy látja, a luxusbaloldal 2006-ban is folytatja öntömjénező, félrevezető és méregdrága reklámkampányát az adófizetők pénzéből. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a kabinet eddig ötmilliárd forintnál is többet költött el önmaga propagálására, sokkal többet, mint bármelyik eddigi kormány. – Ezúttal a babakötvényprogramot reklámozzák rengeteg pénzért. Ez gesztusnak, kampányfogásnak esetleg jó, de semmilyen valódi segítséget nem jelent a gyermeket nevelő családoknak, lévén, hogy elenyésző összeget bocsát a jogosultak rendelkezésére – hangsúlyozta a fideszes politikus, hozzátéve: csekély hatékonysága ellenére a babakötvényprogramot a Fidesz is támogatja. Az igazi előrelépés érdekében azonban Esztergom fideszes vezetése indítványozta a kormánynál a városban nagyságrendileg nagyobb összeggel működő babakötvény országos elterjesztését. Halász megjegyezte: az érzéketlen kormányzat azonban nem hajlandó foglalkozni ezzel a kezdeményezéssel. – A Medgyessy– Gyurcsány-kormány nem ért a kormányzáshoz, csak a propagandához. A sikerpropaganda azonban nem elég. Új politikára van szükség, amely nem csupán beszél a változás szükségességéről, hanem rendelkezik a változtatáshoz szükséges tudással, tapasztalattal is – jelentette ki Halász János.



Dől a pénz az önreklámra. Tavaly a kormány csaknem négymilliárd forintot (százezer babakötvényt) költött önreklámra. A legnagyobb költekezők a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) és a gazdasági tárca voltak. A MeH szervezte például 150 millió forintból azt a Kérdések és válaszok kampányt, amelyben a kormánytagok „megszállták” az országot, és 159 helyszínen „népszerűsítették” a 100 lépést. A produkció átlagos nézőszáma 63 fő volt. A Kóka János vezette gazdasági minisztérium pedig arról a sikerpropagandáról híresült el, amelyből megtudhattuk, hogy „a magyarok jobban élnek, mint valaha”, s hogy „minket irigyel Franciaország, Spanyolország és Németország”. (Cz. I.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.