Tízszázalékos extraprofitot ért el a hazai olajtársaság az üzemanyag nagykereskedelmi árainak kialakításakor a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által felkért szakértő szerint 2003 októberében. A haszon abból adódott, hogy a Mol az itthon kitermelt és az Oroszországból vezetéken behozott alapanyag árait is úgy alakította ki, mintha a terméket a mediterrán térségben vásárolta volna meg, s a vám- és a fuvarköltség kifizetése után hozta volna be az országba. Ugyanakkor ilyen költsége nem volt.
A GVH versenytanácsa a szakvélemény ismeretében döntötte el: a cég gazdasági erőfölényben volt ugyan, de azzal nem élt vissza, mert a spekulatív alapon kiszámított ár versenyárnak tekinthető, megfelel a világpiaci áraknak. Ez ellen a döntés ellen fordult bírósághoz az autóklub. A Fővárosi Bíróság – mint korábban megírtuk – tavaly júniusban kezdte meg az ügyben az új, immár megismételt eljárást. A Legfelsőbb Bíróság ugyanis korábban hatályon kívül helyzete az elsőfokú bíróság döntését. Az LB határozata szerint nem mellőzhető a tényleges költségek vizsgálata.
A vizsgálódás azonban nem fejeződhetett be – ítélethozatalra nem került sor, mert az autóklub elnöksége úgy döntött, eláll a pertől, az eljárás megszüntetését kérte. Az autósok érdekvédelmi szervezete ezt azzal indokolta, hogy képviselői – titoktartási kötelezettséggel – betekinthettek a cég árképzésébe, s úgy találták, a többletbevételt pluszkiadás ellensúlyozta. Ez abból adódott, hogy a gyengébb minőség miatt többet kellett költeni az alapanyag finomítására, ezt ugyanis a Mol a saját üzemeiben végzi el.

Lemondásra szólították fel Zugló alpolgármesterét miután megpofozott egy gyereket