A magyarok veszítenek

A kiskereskedelmi piac további koncentrációja, a láncok vidéki lefedettségének növekedése, a hazai tulajdonú társaságok folytatódó lassú térvesztése és a regionális beszerzői hálózatok terjeszkedése várható a magyarországi kiskereskedelmi piacon.

Hírösszefoglaló
2006. 02. 02. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kozma András, az Euler Hermes Magyar Hitelbiztosító Rt. kockázatkezelésért felelős igazgatósági tagja az Euler Hermes Magyar Kockázatkezelő Kft. legfrissebb elemzéséről tegnap az MTI-nek elmondta: a kiskereskedelmi piac szereplőinek száma két éven belül érezhetően csökken. Hozzátette: Nyugat-Európában és Magyarországon az ágazat árbevételének csaknem 75-85 százaléka összpontosul a tíz legnagyobb piaci szereplőnél.
A távirati iroda összefoglalója alapján a piaci szereplők száma mégis tovább csökkenhet: a már megtelepedett kereskedelmi láncok egy része távozik majd, mivel a szükséges üzemméretet el nem érő cégek veszteséget termelnek, a helyi tulajdonú láncoknak pedig nem áll megfelelő mértékben rendelkezésükre a növekedéshez szükséges tőke, s e cégek ezért kényszerülnek kivonulásra vagy összeolvadásra. A trend jól követhető az egész régióban – tette hozzá Kozma András. A lengyel Carrefour Csehországból és Szlovákiából is kivonul, s érdekeltségeit a Tescónak adja át. A régió egészében a Tesco szeretne a legjobban terjeszkedni, Lengyelországban megvette a Julius Meinl ottani üzleteit, a Carrefour pedig az Ahold tizenkét hipermarketjét.
A jelek szerint Magyarországon is hasonló folyamat játszódik le. A Billa után tudniillik a Kaiser’s is távozott, s a német Tengelmann-csoport pedig a tavalyi esztendőben kiszállt magyarországi érdekeltségei egy részéből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.