A kamionok súlyosan szennyezik a környezetet – vallja a lakosság több mint nyolcvan százaléka a Szonda Ipsos a Levegő Munkacsoport megbízásából készített felmérése szerint. Ugyancsak a válaszadók 82-88 százaléka felelt úgy, hogy a vasúti áruszállítás környezetkímélőbb a kamionoknál, illetve az utakat elsősorban a nehéz tehergépkocsik rongálják, továbbá hogy a tehergépkocsikra esetleg kivetett útdíjakat az utak javítására kell felhasználni. Valamivel kevesebben, 67 százaléknyian gondolják azt az emberek, hogy a nehéz tehergépjárművekre nagy mértékű úthasználati díjat kell kivetni, igaz mindössze a válaszadók egytizede utasította el teljesen ezt a lehetőséget. A Lakosság 59 százaléka egyetért azzal is, hogy a kivetett díjakból befolyó összegeket a vasúthálózat fejlesztésére kellene használni. Azt pedig mindössze tízszázaléknyian hiszik, hogy a nehéz tehergépkocsik üzemeltetői megfizetik a járműveik által okozott károkat.
A felmérés „A sínek tovább bírják” kampány keretében készült, amelyben a Levegő Munkacsoport azt szeretné elérni, hogy a kamionosok fizessék meg az általuk okozott károkat, a kormány pedig a vasúti teherszállítást támogassa a közútival szemben.
A civil szervezet kutatásokra hivatkozva állítja: egy kamion annyi kárt okoz az úttestben, mint több százezer személyautó. Minden magyar kamionra évente átlagosan több mint százmillió forint – főleg rejtett – támogatás jut az adófizetők pénzéből, amelyet az ágazat nem fizet meg.

Ez az oka annak, amiért Gyurcsányt ilyen hirtelen eltakarították